Erasmus+ KA131 2023 Proje Dönemi Personel Eğitim Alma Hareketlilikleri 2.Çağrı Başvuru Duyurusu (2023-1-TR01-KA131-HED-000116502; 2023-1-TR01-KA131-HED-000118126)
Erasmus personel eğitim alma hareketliliği Türkiye’de ERASMUS Üniversite Beyannamesi sahibi bir yükseköğretim kurumunda istihdam edilmiş herhangi bir personelin en az 2 gün en çok 2 ay süre ile AB üye ülkelerinden birinde eğitim almasına imkân sağlayan faaliyet alanıdır.
Avrupa Staj Olanakları Erasmus+ Staj Konsorsiyumu (European Placement Opportunities-EPO), Afyon Kocatepe Üniversitesi koordinatörlüğünde oluşturulan; İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi ve Uşak Üniversitesi’nin ortak olduğu bir Erasmus+ projesidir. Konsorsiyumu destekleyen diğer kuruluşlar, İzmir Ticaret Odası, Uşak Ticaret Odası, Manisa Organize Sanayi Bölgesi, Manisa Teknokent, Yunus Emre Enstitüsü ve Twin AR-GE Mühendislik’tir.
Konsorsiyumun kurulma amacı; konsorsiyum ortağı üniversitelerde öğrenim görmekte olan öğrenciler, akademik ve idari personele, eğitimleri/uzmanlıkları ile bağlantılı olacak şekilde AB üyesi ülkelerde profesyonel deneyim elde etme olanağı yaratmaktır.
Eğitim alma faaliyeti aracılığı ile yükseköğretim kurumu personeli eğitim almak üzere bir yükseköğretim kurumuna ya da bir işletmeye gidebilmektedir. Bu faaliyet kapsamında kişinin mevcut işi ile ilgili konularda sahip olduğu becerileri geliştirmek üzere çeşitli eğitimler (işbaşı eğitimleri, gözlem süreçleri gibi) alması mümkündür. Konferans katılımları ise faaliyet kapsamında desteklenememektedir.
Faaliyetin süresi:
Erasmus+ Eğitim Alma Hareketlilik Faaliyeti, seyahat süresi hariç, en az ardışık 2 gün olacak şekilde planlanmalıdır.
Üniversitemiz maksimum 5 güne kadar Erasmus+ eğitim alma faaliyetini finanse edebilecektir. 2 günden daha kısa süren faaliyetler için hibe ödemesi yapılmaz.
2023 proje dönemi Eğitim Alma Hareketliliği faaliyeti en geç 31 Temmuz 2025’te tamamlanmak zorundadır.
Faaliyetin gerçekleşebileceği yer(ler) :
Erasmus+ kapsamında anlaşmalı olduğumuz üniversitelerin listesi http://oia.ieu.edu.tr/tr/erasmus-anlasmalari-ve-kontenjanlar adresinde mevcuttur. Personelimiz, bu listede belirtilen iletişim adreslerini kullanarak partner üniversitelerle yazışıp, Erasmus+ eğitim alma hareketliliğinden yararlanmak üzere başvuruda bulunabilirler.
Anlaşmamız olan üniversiteler dışında; işletmelerde, eğitim merkezlerinde, araştırma merkezlerinde ve işletme tanımına uyan diğer kuruluşlarda da Erasmus+ Eğitim Alma Hareketliliği gerçekleştirilebilir. Bu çerçevede, uygun bir işletmeden kastedilen büyüklükleri, yasal statüleri ve faaliyet gösterdikleri ekonomik sektör ne olursa olsun, özel veya kamuya ait her tür kurum/kuruluş ile sosyal ekonomi dâhil her tür ekonomik faaliyette bulunan girişimdir.
Uygun katılımcılar:
- İEÜ’de tam /yarı zamanlı olarak istihdam edilmiş olan idari/akademik personel. (Öncelik idari personele verilecektir.)
- Kadro şartı aranmaz, sözleşmeli idari/akademik personel de faydalanabilir. Ancak, öncelik kadrolu idari personele verilecektir.
Başvuru Koşulları
- En az 1 yıldır İEÜ’de çalışıyor olmak
- En az önlisans derecesine sahip olmak (Daha üst düzey akademik derece tercih sebebidir.)
- İEÜ’nün Erasmus+ kapsamında Eğitim Alma Hareketliliği anlaşması olan üniversiteler tarafından ya da İEÜ’de çalıştığı idari birimle/uzmanlık alanıyla bağlantılı bir şirket tarafından davet edilmiş olmak
Başvuruda teslim edilmesi gereken belgeler
- Personelimizin, Erasmus+ Eğitim Alma Hareketliliği kapsamında partner üniversite ya da işletme/şirket tarafından kabul edildiğini gösteren imzalı davet mektubu (Personelimizin kabul edildiğini gösteren e-postalar kabul edilmeyecektir. İmzalı ve taranmış davet mektupları kabul edilir; ıslak imzalı davet mektubu sunmak zorunlu değildir.)
- Erasmus+ Eğitim Alma Hareketliliği İdari Personel İş Planı (https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/uploads/cms/oia.ieu.edu.tr/3788_1671534263.pdf adresinden indirilebilir).
- Başvurular E-Devlet üzerinden yapılandırılan TURNAPortal üzerinden alınacaktır: https://turnaportal.ua.gov.tr/giris. Bu portal üzerinden başvuruların nasıl yapılacağına dair rehber ayrıca yayınlanacaktır.
- Daha fazla idari personelin hareketlilikten yararlanmasını sağlamak amacıyla aynı tarihlerde birden fazla proje türünde başvuruya çıkılmaktadır, ancak idari personelimiz sadece bir tane proje türüne başvurabilmektedir. Birden fazla başvuru yapan adayların başvurusu kabul edilmeyecektir.
Değerlendirme
Tüm başvurular alındıktan sonra, Rektörlük tarafından görevlendirilen “Erasmus+ Değerlendirme Komisyonu” tarafından aşağıdaki kriterlere göre değerlendirme yapılacaktır.
ERASMUS+ EĞİTİM ALMA HAREKETLİLİĞİ DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde görev yapan ve eksiksiz evrakla başvuru yapan tüm idari personel |
+30 |
Daha önce personel hareketliliğinin herhangi bir türüne [program ülkeleri (KA131) veya programla İlişkili olmayan üçüncü ülkeler (KA171) ile personel hareketliliği] 2014-2020 veya 2021-2027 Erasmus+ programları kapsamında hiç katılmamış olmak |
+10 |
Daha önce hareketlilik gerçekleştirilmemiş birimde görev yapan idari personel |
+10 |
Daha önce Erasmus+ personel eğitim alma hareketliliğinden yararlanma
{Daha önce personel hareketliliğinin herhangi bir türüne [program ülkeleri(KA131) veya programla İlişkili olmayan üçüncü ülkeler (KA171) ile personel hareketliliği] 2014-2020 veya 2021-2027 Erasmus+ programları kapsamında katılmış olmak} |
-5 x faydalanma sayısı |
Daha önce personel hareketliliğinde bulunulmamış bir üniversitede hareketlilik gerçekleştirme |
+10 |
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı tarafından hazırlanan 2021-2025 Ulusal Yapay Zekâ Stratejisi kapsamında “Yapay Zekâ” ile ilgili faaliyetler[1] |
+5 |
Dijital becerilerin geliştirilmesine yönelik faaliyet gerçekleştirilmesi |
+5 |
Gazi personel ile şehit ve gazi eş ve çocuğu olan personel (Belgelendirmek şartıyla) |
+5 |
Engelli personel (Belgelendirmek şartıyla) |
+5 |
Kendileri veya 1. Derece yakınları AFAD’dan afetzede yardımı alanlar (Belgelendirmek şartıyla bir defaya mahsus önceliklendirilir) |
+5 |
Vatandaşı olunan ülkede hareketlilik |
-10 |
Daha önce başvuru yapıp hibe tahsis edildiği halde, ilan edilen feragat süresi dışında mücbir sebep göstermeksizin hareketliliğin iptal edilmesi |
-10 |
İlgili akademik yılda “Times Higher Education World Ranking” veya “QS World University Ranking”de ilk 500’de yer alan üniversitelerin ziyaret edilmesi |
+10 |
Yukarıda belirtilen kriterlere ek olarak, başvuru esnasında geçerli olan ve YÖK tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası sınavlar ile ÜDS, KPDS, YÖKDİL, YDS gibi yabancı dil sınavların herhangi birinden aldığı puanı kullanmak isteyen adaylar, başvuru esnasında ilgili sonuç belgesini sisteme yüklemelidir. Bu puana sahip olmayan adayların İEÜ Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından düzenlenecek İngilizce Yeterlilik Sınavı’na (İYS) girmeleri gerekmektedir.
Başvurunun değerlendirilebilmesi için İYS’den veya yukarıda belirtilen diğer yabancı dil sınavlarından en az 50 puan alınması gerekmektedir. 50 puan altında not alan adayların başvuruları değerlendirilmeye alınmayacaktır. Değerlendirme yapılırken İngilizce yeterlilik sınavı puanın %20’si alınan diğer puanlara eklenerek başvuran personel için bir Erasmus puanı oluşturulacaktır.
Seçimler Erasmus puanına göre yapılacak olup puanların eşit olması durumunda, İEÜ’de daha uzun süre görev yapan idari personele öncelik verilecektir.
İngilizce yeterlilik sınavı tarihi, başvuruların tamamlanmasının ardından ayrıca duyurulacaktır.
Hareketlilikten Yararlanacak Personele Verilecek GÜNLÜK Hibe Miktarı (Avro Olarak)
2023 proje döneminde Erasmus+ Eğitim Alma Hareketliliğinden faydalanacak yararlanıcılara ödenecek hibe miktarı, Avrupa Komisyonu ve Türkiye Ulusal Ajansı tarafından ilan edilen aşağıdaki ülke gruplarına göre belirlenecektir.
Ülke Grupları |
Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler |
Günlük hibe miktarları (Avro) |
1. Grup Program Ülkeleri |
Danimarka, Finlandiya, İrlanda, İsveç, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Norveç |
162 |
2. Grup Program Ülkeleri |
Almanya, Avusturya, Belçika, Fransa, Güney Kıbrıs, Hollanda, İspanya, İtalya, Malta, Portekiz, Yunanistan |
144 |
3. Grup Program Ülkeleri |
Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Hırvatistan, Kuzey Makedonya, Letonya, Litvanya, Macaristan, Polonya, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Türkiye* |
126 |
* Yalnızca yurtdışındaki bir işletmeden ya da ECHE sahibi olmayan yükseköğretim kurumundan ders vermek üzere davet edilen personel için kullanılmaktadır.
Hareketlilikten Yararlanacak Personele Verilecek SEYAHAT Hibesi Miktarı (Avro Olarak)
Katılımcıların yerleşik oldukları yerden faaliyet yerine gitmek ve dönmek için yaptıkları seyahat maliyetine katkı olarak, yararlanıcılara seyahat hibesi ödenmekte olup bu tutar seyahat mesafesine bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Seyahat mesafesi Avrupa Komisyonu tarafından sağlanan “Mesafe Hesaplayıcısı” kullanılarak hesaplanmalıdır.
Mesafe hesaplayıcısına http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm adresinden ulaşılabilmektedir. Hesaplanan mesafelere gore ödenecek hibe miktarları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir:
Seyahat Edilecek Mesafe |
Verilecek Seyahat Hibesi |
Yeşil Seyahat Hibe Tutarı |
10-99 KM arası |
23 Avro |
- |
100-499 KM arası |
180 Avro |
210 Avro |
500-1999 KM arası |
275 Avro |
320 Avro |
2000-2999 KM arası |
360 Avro |
410 Avro |
3000-3999 KM arası |
530 Avro |
610 Avro |
4000-7999 KM arası |
820 Avro |
- |
8000 KM ve üzeri |
1.500 Avro |
- |
Yeşil Seyahat türünde seyahat tercih eden personele seyahat günleri için 4 güne kadar bireysel destek verilir.
Örnek:
Avusturya’da bulunan Fachhochschule BFI Vien’da eğitim alma hareketliliğine katılacak olan bir idari personelimizin alacağı seyahat hibesini hesaplamak için, “Mesafe Hesaplayıcı” sayfasına girip, gidilecek yer seçilmelidir. Gidilecek yer bilgisi girildikten sonra, ekrana gelen İzmir-Viyana arası mesafe 1391.92 km. olarak görülmektedir. Bu mesafe, yukarıda belirtilen tabloda, 500-1999 km arasında yer aldığı için, personelimize ödenecek seyahat hibesi 275 €’dur.
Seyahat hibesi ödenirken, uçak bileti için ödenen miktar dikkate alınmayacaktır.
Açıklamalar:
- Eğitim Alma hareketliliğinden faydalanan personele verilen günlük hibe; kalacak yer, yeme içme masrafları, iletişim giderleri, yerel seyahat giderleri, sigorta masrafları gibi giderleri kapsar. Bu giderler için ayrıca ödeme yapılmaz.
- Eğitim alma hareketliliği faaliyetinde, eğitim süresinin en az 2 gün olması gerekmektedir. Hareketlilik süresinin 2 gün altına düşmesi durumunda Erasmus hibesi verilemez.
- Erasmus hibesinin %70’i ile seyahat hibesinin tamamı gitmeden önce, hibenin geriye kalan %30’u ise döndükten ve işlemler tamamlandıktan sonra ödenir.
- Hareketlilik sonunda dönüş belgelerini ofise teslim etmeyen personelden, gitmeden önce ödenen hibe geri talep edilir.
- Erasmus’a olan talebin katlanarak artması, Ulusal Ajans tarafından dağıtılan hibenin miktarında kesintilere yol açabilmekte ve kurumların her yıl talep ettikleri miktarda hibe alamama olasılıkları doğmaktadır. Hibe kısıtlı olduğundan, programdan mümkün olduğunca çok personelin yararlanabilmesi için, başvuruları takiben Uluslararası İlişkiler Ofisi’nin hesaplamalarının ardından, seçim komisyonu iş günleri sayısında azaltma yapabilir.
- Hibe kısıtlamaları nedeniyle başvuru sonunda hibe alamayan personelimiz, hibesiz olarak Erasmus+ eğitim alma hareketliliğinden yararlanabilir.
- Türkiye’de geçici bir süreliğine ikamet eden katılımcı ülkelerden birinin vatandaşı olan bir personelin hareketlilik faaliyeti ile vatandaşı olduğu ülkeye gitmesi mümkündür, ancak değerlendirme sürecinde bu personele düşük öncelik verilir.
- Başvuru sonucundaki aday statüsü ile kesinleşmiş seçim sonuçları arasında oluşabilecek farklılıktan Üniversitemiz ve Ulusal Ajans sorumlu değildir.
- UİM, personel eğitimi hareketliliğine başvurmak isteyen adaylar için pozisyon bulunması yönünde çalışma yapmaz, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından tahsis edilen hibelerin, hareketlilik için bir fırsatı olan personele dağıtılmasında aracı olur.
Seçim Sonuçlarına İtiraz ve Hareketlilikten Feragat Etme Süreci
Sonuçların açıklanmasını takiben, hareketliliğe seçilen ancak hakkından feragat etmek isteyen veya seçim sonuçlarına itirazda bulunmak isteyen idari personelimizin sonuçlar açıklandıktan sonra ilan edilen iptal ve itiraz sürecinde ilgili dilekçeyle Uluslararası İlişkiler Müdürlüğü’ne başvurması gerekmektedir.
BAŞVURU TAKVİMİ
25 Nisan 2025 |
Başvuru ilanının yayınlanması |
15 Mayıs 2025 saat 10.00 |
Başvuruların TURNAPortal üzerinden açılması |
29 Mayıs 2025 saat 17.00’ye kadar |
Son başvuru tarihi |
İletişim
Uluslararası İlişkiler Müdürlüğü
0232 488 81 87