Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
    • Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
    • Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      AKADEMİK PERSONEL YÖNERGESİ


       

      Amaç
      Madde 1-(1)
      Bu yönergenin amacı, İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde görevlendirilecek akademik personelin atanmasında, akademik unvan ile görev ve sorumluluklarının belirlenmesinde, terfiinde, özlük haklarının ve Üniversite ile olan tüm ilişkilerinin düzenlenmesinde uygulanacak esasları belirlemektir.

      Hukuki Dayanak
      Madde 2-(1)
      Bu yönerge 14.04.2001 tarihli ve 24375 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 4633 sayılı İzmir Ekonomi Üniversitesi'nin kuruluşu ile ilgili kanun ve Vakıf Yükseköğretim Kurumları Yönetmeliği'ne dayanır.

      Tanımlar
      Madde 3-(1)
      Bu yönergede geçen;
      Üniversite:İzmir Ekonomi Üniversitesi'ni,
      Mütevelli Heyet:İzmir Ekonomi Üniversitesi Mütevelli Heyeti'ni,
      Rektör:İzmir Ekonomi Üniversitesi Rektörünü,
      Rektör Yardımcısı:İzmir Ekonomi Üniversitesi Rektör Yardımcılarını,
      Dekan:Üniversiteye bağlı Fakülte Dekanlarını,
      Müdür: Üniversiteye bağlı Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu, Enstitü ve Araştırma Merkezi Müdürlerini,
      Bölüm Başkanı: Fakülte veya yüksekokullara bağlı bölümlerin başkanlarını
      ifade eder.

      Akademik Unvanlar
      Madde 4-

      (1)İzmir Ekonomi Üniversitesindeki akademik unvanlar aşağıdaki gibidir.

      (2)(Değişik SK 02.05.2018-340-A/7- MH 02.05.2018-43)Araştırma Görevlisi: Araştırma görevlisi, yükseköğretim kurumlarında yapılan eğitim, araştırma, inceleme ve deneylerde yardımcı olan ve yetkili organlarca verilen ilgili diğer görevleri yapan öğretim elemanlarıdır.

      (3)(Ek SK 02.05.2018-340-A/7- MH 02.05.2018-43)Öğretim Elemanları: Yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim üyeleri, öğretim görevlileri ve araştırma görevlileridir.

      (4)(Ek SK 02.05.2018-340-A/7- MH 02.05.2018-43)Öğretim Üyeleri: Yükseköğretim kurumlarında görevli profesör, doçent ve doktor öğretim üyeleridir.

      (5)(Değişik SK 02.05.2018-340-A/7- MH 02.05.2018-43)Öğretim Görevlisi: Yükseköğretim kurumlarında okutulan dersleri vermek, uygulama yapmak veya yaptırmakla yükümlü olan öğretim elemanıdır.

      (6)(Değişik SK 02.05.2018-340-A/7- MH 02.05.2018-43)Doktor Öğretim Üyesi: Doktora çalışmalarını başarı ile tamamlamış, tıpta, diş hekimliğinde, eczacılıkta ve veteriner hekimlikte uzmanlık unvanını veya Üniversitelerarası Kurulun önerisi üzerine Yükseköğretim Kurulunca tespit edilen belli sanat dallarının birinde yeterlik kazanmış olan akademik unvana sahip kişidir.

      (7)(Değişik SK 02.05.2018-340-A/7- MH 02.05.2018-43)Doçent: Üniversitelerarası Kurul tarafından verilen doçentlik akademik unvanına sahip kişidir.

      (8)(Değişik SK 02.05.2018-340-A/7- MH 02.05.2018-43)Profesör: En yüksek düzeydeki akademik unvana sahip kişidir.

      Devamlı ve Kısmi Statülü Akademik Personel
      Madde 5-(1)
      Üniversitede görevlendirilecek akademik personel, "devamlı" ve "kısmî statülü" olmak üzere iki ayrı statüde çalışır.

       

      a)(1)Üniversitede devamlı statüde görev yapanlar:

      (2)Bu statüde görev alan akademik personel mesailerini Üniversite ile ilgili çalışmalara ayırır ve özel kanunlarla belirlenen görevler ile telif hakları hariç olmak üzere, başka yerlerde ücretli veya ücretsiz, resmî veya özel başkaca herhangi bir iş göremezler, ek görev alamazlar, serbest meslek icra edemezler. Bireysel ya da müşterek olarak üniversite adına veya başka kurumlar adına yapabilecekleri araştırma ve proje çalışmaları yürütmeleri ve başka bir yükseköğretim kurumunda ders vermeleri Rektörün iznine tabidir. Üniversitedeki görevlerini aksatmamak koşuluyla bireysel gelişmelerine katkıda bulanabilecek diğer kişi, kurum veya kuruluşlar adına yapabilecekleri proje ve danışmanlık faaliyetlerini "Araştırma ve Geliştirme Destek Programı Yönergesi" kapsamında yürütebilirler.

      (3)Devamlı statülü öğretim elemanları sözleşmelerindeki şartlara uymak zorundadırlar.

      b)(1)Üniversitede kısmî statüde görev yapanlar:


      (2)Bu statüde görev yapan öğretim üyeleri haftada en az 20 saat üniversitede bulunmak, eğitim-öğretim, uygulama ve araştırmalarını dekanlar ve bölüm başkanlarının gösterdiği yerde ve onun denetimi altında yapmakla yükümlüdürler.

       

      (3)Kısmî statüdeki öğretim üyeleri Üniversite ile yaptıkları sözleşme süresince bu sözleşmedeki kurallara uymak zorundadırlar.

       

      Atama ve Sözleşmelerin Yenilenmesi
      Madde 6-(1)
      (Değişik SK 02.05.2018-340-A/7- MH 02.05.2018-43)Doktor Öğretim Üyesi, Doçent ve Profesör kadrolarına atama, Rektörün önerisi üzerine Mütevelli Heyet tarafından yapılır. Sözleşme süreleri sona eren öğretim üyelerinin sözleşmeleri aynı usulle yenilenebilir.

      (2)(Değişik SK 20.06.2018-345-A/4-MH 10.07.2018-01)(Değişik SK 02.05.2018-340-A/7- MH 02.05.2018-43) (Değişik : SK-19/12/2006–82 A-13/MH-22/12/2006-B/10)  Öğretim görevlileri “Öğretim Üyesi Dışındaki Akademik Kadrolara Atama İçin Başvuru ve Giriş Sınavı Esasları”nda belirtilen koşulları yerine getirmek suretiyle ilgili dekanın/müdürün önerisi ve Rektörün onayı ile atanırlar. 

      (3)(Mülga : SK-13/07/2011–175 A-6)

      (4)(Değişik SK 02.05.2018-340-A/7- MH 02.05.2018-43) (Ek: SK-13/07/2011–175 A-6) Öğretim görevlilerinin sözleşmeleri de yıllık faaliyetleri değerlendirilerek ilgili dekanın/müdürün teklifi ve Rektörün önerisi üzerine Mütevelli Heyet onayı ile yenilenebilir.

      Akademik Görev ve Sorumluluk
      Madde 7-(1)
      Öğretim elemanlarının haftada verecekleri ders saatinin asgarî limitleri sözleşmelerinde belirtilir. Akademik personelin, vereceği derslere ek olarak lisans ve lisansüstü öğrencilerine danışmanlık yapması, lisans ve lisansüstü tezleri yönetmeleri, öğretim elemanlarının eğitimine yardımcı olması, araştırma projeleri hazırlayıp yönetmesi, akademik yayın yapması ve Üniversitenin çeşitli komisyon, kurul ve komitelerine katılması zorunludur. Rektör, idarî görev yapan akademik personelin zorunlu ders saatini azaltabilir.

       

      (2)Öğretim üyelerinin, ders ve görevleri ile ilgili hususlar sözleşmelerinde belirtilir. Öğretim üyeleri, katıldıkları ulusal ve uluslararası toplantılarda tebliğ sunarak veya oturum yöneticisi,olarak edindikleri bilgi ve tecrübelere ilişkin görüşleri de dahil olmak üzere, tüm akademik faaliyetlerini bir rapor halinde ders yılının bitmesinden en geç bir ay sonra Bölüm Başkanlığı aracılığıyla Rektörlüğe sunmak zorundadır.

       

      (3)Tüm akademik personel araştırma yapmak ve bunları uluslararası alanda tanınan yayın organlarında yayınlamak için gerekli çabayı göstermekle yükümlüdür.

       

      (4)Kısmî statüde görev yapan akademik personelin görev ve sorumlulukları sözleşmelerinde belirtildiği şekildedir.

       

      Akademik Personelin Atanması veya Bir Üst Unvana Yükseltilmesi
      Madde 8 –(1)
      Akademik personelin bir üst unvanlı kadroya yükseltilmesi 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve ilgili mevzuattaki esaslara göre yapılır. Üniversite, akademik personelin kadroya atanması ve yükseltilmesinde 2547 sayılı yasada aranan koşullara ek olarak Senato tarafından belirlenecek başka ilke ve kurallara da uyulmasını şart koşabilir.

       

      Madde 9- (1)Birimler itibariyle ihtiyaç duyulan devamlı statüdeki akademik personel kadroları ve bu kadrolara sağlanacak özlük hakları Rektörün önerisi üzerine Mütevelli Heyet tarafından saptanır.

       

      (2)Rektör, Üniversite bütçesinin hazırlanmasında norm kadroda bulunan öğretim elemanı kadrolarından kaç tanesinin o yılda kullanılacağını göz önünde bulundurur.

       

      Madde 10-(1)Bir üst akademik unvana yükseltilmeyi talep eden devamlı statüdeki öğretim üyesi, Rektörlüğe başvurmak için bir "Başvuru Dosyası" hazırlar. Başvuru dosyasının içeriği ile ilgili ayrıntılar Senato tarafından saptanır.

       

      Madde 11-(1)Bir üst akademik unvana yükseltilmek üzere başvuran adayların akademik niteliklerinin değerlendirilmesi için, Rektör tarafından, varsa biri ilgili birim yöneticisi, en az biri veya mevzuata göre gerektiği takdirde üçü üniversite dışından olmak üzere 2547 sayılı yasada belirtilen sayı ve nitelikteki öğretim üyelerinden oluşan bir "jüri" kurulur.

       

      (2)Jüride yer alan her üye, adayın araştırmalarını, yayınlarını, hakem raporlarını, ders verme deneyimini ve başarısını, akademik, idarî ve meslekî hizmetleri ile Üniversitede gösterdiği başarıyı değerlendirerek ayrıntılı birer rapor hazırlayarak Rektöre sunar. Rektör, Üniversite Yönetim Kurulunun görüşünü alarak atamayı gerçekleştirir.

       


      Özlük Hakları
      Madde 12-(1)
      Üniversitede çalışan akademik personelin ücret ve ücretlerle ilgili diğer özlük haklarına ilişkin hususlar yapılan sözleşmelerde ayrı ayrı gösterilir.

       


      Görevlendirmeler
      Madde 13-(1)
      Akademik personelin, yurt içinde ve dışında kongre, konferans, seminer vb. bilimsel ve diğer toplantılara katılmak, araştırma ve inceleme gezileri yapmak üzere harcırahlı veya harcırahsız olarak 15 güne kadar görevlendirilmesi ilgili bölüm başkanı ve dekanın/müdürün görüşü alınarak Rektörün onayı ile mümkündür. 15 günü aşan görevlendirmeler için Mütevelli Heyetin onayı gereklidir.

       

      (2)Görev nedeniyle şehir ve ülke dışına yapılacak seyahatlerde ödenecek yolluk ve diğer ödemeler Seyahat ve Seyahat Avans Yönergesi'ne göre yapılır.

       

       

      Diğer Görevlendirmeler
      Madde 14-(1)
      Diğer üniversiteler veya üniversite dışındaki kuruluşlardan İzmir Ekonomi Üniversitesinde ders vermek üzere 2547 sayılı kanunun 40/a ve 31. maddelerine göre yapılacak ders görevlendirmeleri ilgili birimlerin teklifi üzerine Rektör onayı ile gerçekleştirilir.

       

      Akademik Özgürlük
      Madde 15-(1)
      Öğretim üyeleri görüş ve düşüncelerini serbestçe savunur, dilediği konularda özgürce akademik çalışma ve araştırma yapabilir. Öğretim üyeleri görüşleri, düşünceleri ve araştırma konuları nedeniyle kınanamaz.

      (2)Akademik özgürlük, T.C. Anayasası ve kanunlarında belirtilen hükümlere aykırı, görevini ihmal sonucunu doğuracak ve Üniversiteye zarar verecek şekilde kullanılamaz.

      Disiplin
      Madde 16-(1)
      Akademik personel hakkında aşağıdaki nedenlerle disiplin soruşturması açılabilir.
      a) Yetki ve sorumluluk sınırlarını aşmak,
      b) Ülke, üniversite çıkar ve itibarını zedelemek,
      c) Görevini, ilgili mevzuat ve Üniversitede uygulanan kurallara aykırı olarak yerine getirmek.
      d) Üniversitedeki iş huzuru ve çalışma düzenini bozmak.

       

      Madde 17-(1)Disiplin soruşturması açmaya Rektör yetkilidir. Rektör, disiplin suçu hakkında bizzat veya dolaylı olarak bilgi sahibi olduğunda soruşturmayı bizzat kendisi yapabileceği gibi soruşturmacı tayini sureti ile de yaptırabilir.

       

      (2)Soruşturmanın yürütülmesinde, Yükseköğretim Kurumları Yönetici, Öğretim Elemanı ve Memurları Disiplin Yönetmeliği'nde belirtilen yöntem uygulanır.

       

      İzinler
      Madde 18-(1)
      Akademik personelin her yıl için dört (4) hafta yıllık izin hakkı vardır. İzinleri kullanma tarihleri, ilgili bölüm başkanı ve dekan/müdür tarafından akademik takvime uygun şekilde saptanır. İzinler, Rektörün onayı ile kullanılır.

       

      (2)Rektörün izni Mütevelli Heyet Başkanının onayına bağlıdır.

       

      (3)İş Kanunu ve ilgili mevzuatla verilen diğer izin hakları, bu mevzuat hükümleri çerçevesinde kullanılır.

       

      Ücretli Bilimsel İzin (Başlık Değişik SK 03.04.2019-360-A/4- MHK 11.04.2019-19)

      Madde 19- (1) (Değişik SK 03.04.2019-360-A/4- MHK 11.04.2019-19) (Değişik : SK- 27/01/2012–185 A-25/ MK- 07/02/2012-18/20)

      (2) (Değişik SK 03.04.2019-360-A/4- MHK 11.04.2019-19 )(Değişik SK 02.05.2018-340-A/7- MH 02.05.2018-43) İzmir Ekonomi Üniversitesi akademik izinleri akademik ve entelektüel gelişiminin önemli bir parçası olarak kabul eder. Bu kapsamda, devamlı statüdeki doçent ve profesörlere, Üniversitede aralıksız olarak yedi (7) yıl çalışmaları koşulu ile bilimsel çalışmalarda bulunmak üzere bir eğitim-öğretim yılına kadar "ücretli bilimsel izin (sabbatical)” verilebilir.

      (3) (Değişik SK 03.04.2019-360-A/4- MHK 11.04.2019-19 )(Değişik SK 02.05.2018-340-A/7- MH 02.05.2018-43) En az üç yıl devamlı eğitim-öğretim görevinde bulunan Doktor Öğretim Üyesine, en fazla üç ay ücretli bilimsel izni verilebilir. Bu süre, ücretli bilimsel iznin en fazla yarısı kadar ücretsiz bilimsel izin olarak uzatılabilir.

      (3A) (Ek SK 03.04.2019-360-A/4- MHK 11.04.2019-19 Öğretim Üyesi iken ücretli bilimsel izin kullanan ya da Yurt Dışı Deneyim Programı Yönergesi’nden yararlanan öğretim üyelerinin, daha önce kullandıkları izin süresi, "ücretli bilimsel izin (sabbatical)” süresinden mahsup edilir.

      (4) Ücretli izin işlemlerinde aşağıda belirtilen süreçler takip edilir.

      a)(Değişik SK 03.04.2019-360-A/4- MHK 11.04.2019-19) Öğretim elemanları,gidilecek üniversite veya araştırma kurumundan alacakları davet veya kabul belgesini, izin istenilen zaman diliminde yapılması planlanan bilimsel faaliyetlerin içeriğini ve gerekçesini, İEÜ’ye katkısını ve İEÜ’den talep edeceği desteği en az altı (6) ay önceden başvuru sırasında açık bir biçimde Bölüm/Anabilimdalı Başkanlığına iletir.

      b) (Değişik SK 03.04.2019-360-A/4- MHK 11.04.2019-19 )Bölüm/Anabilimdalı Başkanlığı onayı sonrası, izin kullanılacak süre boyunca eğitim ve öğretim programlarının aksatılmayacağına ilişkin dekanın/müdürün görüşü alınır. Görüş, Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulu kararı alınarak Rektör’ün onayına sunulur.

      c) (Değişik SK 03.04.2019-360-A/4- MHK 11.04.2019-19) Rektör, daha önce ücretli bilimsel izin (sabbatical) kullanmamış ya da daha önce Yurt Dışı Deneyim Programı Yönergesinden yararlanmamış öğretim elemanlarına öncelik vererek talepleri değerlendirir. Rektör, ücretli bilimsel iznini (sabbatical) yurt dışındaki kurumlarda kullanacak olan öğretim elemanlarına öncelik tanıyabilir.

      d) (Ek SK 03.04.2019-360-A/4- MHK 11.04.2019-19 ) Öğretim elemanlarının izin talepleri Rektör önerisi üzerine alınan Üniversite Yönetim Kurulu kararı sonrası Mütevelli Heyeti onayına sunulur. 

      (5) Ücretli izin kullananlar, izin sonunda kendilerine verilen onaylanmış çalışma programlarına göre düzenleyecekleri ayrıntılı faaliyet raporunu Rektörlüğe vermekle yükümlüdürler. İlgili raporda yapılan çalışma ve elde edilen sonuçlar başvuru talebinde belirtilen amaçlar ile karşılaştırılmalı şekilde aktarılır. Öğretim Üyesi Yıllık Değerlendirme Raporuna bu rapor da eklenir.
       


      Mecburi Hizmet Yükümlülüğü
      Madde 20- (1)(Değişik : SK- 27/01/2012–185 A-25/ MK- 07/02/2012-18/20)
      Çeşitli nedenlerle üç ayı aşan süreyle Üniversite dışında ücretli görevlendirilen veya ücretli bilimsel çalışma izni verilen personelden görevli olduğu sürenin iki katına kadar süreyle  Üniversitede hizmet ifa edeceğine ilişkin taahhütname alınır.

      (2)Ücretli (sabbatical) bilimsel izne ayrılan akademik personelin görevine dönmemesi veya hizmet taahhüdünde belirtilen süreden önce görevinden ayrılması halinde,  yerine getirilmeyen taahhüt süresi için tahakkuk edecek maaş miktarı kadar  tazminatı Üniversiteye ödemekle yükümlüdür

      (3) (Ek : SK- 30.01.2019–357 A-9/ MK- 12.02.2019-16) Ücretli bilimsel izne ayrılacak olan akademik personelin, izin başlangıç tarihinden en geç 15 gün öncesinde taahhütname imzalaması gerekmektedir. İmzalamadığı takdirde, ücretli bilimsel çalışma izni, ücretsiz izinli olarak kabul edilir.

       


      Ödüllendirme
      Madde 21-(1)
      Akademik personelin ulusal ve uluslararası düzeyde yaptığı bilimsel araştırma ve yayınlara katkısı, Senatonun önerisi üzerine Mütevelli Heyet tarafından belirlenen esaslara göre ödüllendirilir.

       

      Yürürlük
      Madde 22-(1)
      Bu yönerge Mütevelli Heyet tarafından kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.

       

      Yürütme
      Madde 23-(1) 
      Bu yönerge hükümlerini Rektör yürütür.

       

      Bu yönerge 07.01.2002 tarih ve 03/4 sayılı Senato kararı ve 08.01.2002 tarihli ve 11/B-7 sayılı Mütevelli Heyet kararıyla yürürlüğe girmiştir.

       

        GERİ DÖN

       

      • ÜNİVERSİTE

        • Başkanımızdan
        • Rektörümüzden
        • Tarihçe
        • Mütevelli Heyeti
        • İdari Birimler
        • Rektörlük
        • Misyon ve Vizyon
        • Burslar
        • İş Birlikleri
        • İzmir Ekonomi'de Kalite
        • Yönetmelik / Yönerge
        • Ödüllerimiz
        • Kişisel Verilerin Korunması
        • Kabul Edilebilir Kullanım Politikası
        • İlke ve Politikalarımız
        • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı (2022-2025)

      Resim

      HABERTÜM HABERLER

      Ege’nin Zirvesine ‘İzmir Ekonomi’ İmzası
      Ege’nin Zirvesine ‘İzmir Ekonomi’ İmzası

      İngiltere merkezli değerlendirme kuruluşu Times Higher Education (THE) tarafından, sürdürülebilir kalkınma hedefleri dikkate alınarak hazırlanan 2025 Etki Sıralaması’na İzmir Ekonomi ...

      İlgili SKA:
      3
      5
      10
      11
      12
      17
      Devamı
      • WhatsApp
      • Linkedin
      • Twitter
      • Facebook
      Minik Ekonomililer’in ‘Mezuniyet’ Heyecanı
      Minik Ekonomililer’in ‘Mezuniyet’ Heyecanı

      İzmir’in vakıf üniversitesine ait tek anaokulu olan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Beyaz Köşk Anaokulu’nda yıl sonu şenliği ve mezuniyet coşkusu ...

      İlgili SKA:
      4
      17
      Devamı
      • WhatsApp
      • Linkedin
      • Twitter
      • Facebook
      Tıp Fakültesinde ‘Akreditasyon’ Gururu
      Tıp Fakültesinde ‘Akreditasyon’ Gururu

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi, öğretim kadrosundan eğitim programına, öğrenci geri bildirimlerinden fiziki altyapıya kadar birçok kriterin titizlikle incelenmesi ...

      İlgili SKA:
      4
      8
      17
      Devamı
      • WhatsApp
      • Linkedin
      • Twitter
      • Facebook
      İzmir Ekonomi, Dünya Üniversiteleri Arasında
      İzmir Ekonomi, Dünya Üniversiteleri Arasında

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), her yıl dünyanın önde gelen üniversitelerini objektif verilerle değerlendiren ve 20 göstergenin kullanıldığı Round University Ranking ...

      İlgili SKA:
      4
      17
      Devamı
      • WhatsApp
      • Linkedin
      • Twitter
      • Facebook
      Dijital Dönüşümde Zirveye
      Dijital Dönüşümde Zirveye

      Dijitalleşme ve yapay zeka alanında Türkiye’ye örnek projeler üreterek, öğrenci merkezli yeni nesil öğrenme modeli oluşturan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), ...

      İlgili SKA:
      4
      8
      9
      10
      12
      Devamı
      • WhatsApp
      • Linkedin
      • Twitter
      • Facebook
      Kültürel Mirası Modaya Yansıttılar
      Kültürel Mirası Modaya Yansıttılar

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi son sınıf öğrencileri, eğitim yolculuklarını unutulmaz bir defile ve sergiyle tamamladı.  ...

      İlgili SKA:
      4
      8
      9
      11
      12
      17
      Devamı
      • WhatsApp
      • Linkedin
      • Twitter
      • Facebook
      Ödül Avcıları Sektöre Atılıyor
      Ödül Avcıları Sektöre Atılıyor

      Ambalaj Sanayicileri Derneği tarafından düzenlenen 20’nci Ambalaj Tasarımı Ulusal Öğrenci Yarışması’na damga vurarak 6 ödül birden kazanan İzmir Ekonomili gençler, ...

      İlgili SKA:
      4
      9
      12
      17
      Devamı
      • WhatsApp
      • Linkedin
      • Twitter
      • Facebook
      İzmir’den ‘Avrupa’ Sahnesine
      İzmir’den ‘Avrupa’ Sahnesine

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunu Sadık Onur Özden, yüksek lisans için gittiği Macaristan’da yaşamaya karar vererek başarılarıyla ...

      İlgili SKA:
      4
      8
      12
      17
      Devamı
      • WhatsApp
      • Linkedin
      • Twitter
      • Facebook

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..

      YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

      Detaylar
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Küresel Kariyer Yolculuğunda Tüm Gücümüzle Yanınızdayız!
      Türkiye'nin Seçkin Akademisyenleri İzmir Ekonomi'de
      İzmir Ekonomili'yiz Dünya'nın Her Yerindeyiz
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU