ÇOCUKLAR, KİDOLİNDO İLE BÜYÜYOR

Çocuklar, kutulardan çıkan yaratıcı oyunlarla büyüyor. İzmir Ekonomi Üniversitesi Embryoniks Merkezi bünyesinde Kidolindo adlı şirket kuran Eda Evdüzen, hazırladığı oyunlarla çocukların gelişimlerinin hızlanmasını sağlıyor, çocukların aileleriyle kaliteli zaman geçirmelerinin yolu açıyor.
3-6 yaş grubu çocuklara uzman bir ekiple her ay “aktivite kutusu” hazırlayan ve bu ürünlerin satışlarını www.kidolindo.com adresinden yapan Evdüzen, anne ve babaların çocuklarıyla hem eğlendiğini hem de çocukların yaş gruplarına uygun bilgiler edindiğini belirtti. Günümüzde teknolojik ürünlerle birlikte yalnızlaşan çocuklara, oyun ve oyuncakların sihirli dünyasıyla ulaşan Evdüzen, her ay farklı temaları içeren Kidolindo kutularını ailelere ulaştırıyor.
Evdüzen, “Okul öncesi çocuklar için, onların pedogolojik gelişimine yönelik oyunlar hazırlıyoruz. Bu oyunlar onların yaratıcılıklarını ve dünyayı keşfetmelerine yardımcı oluyor. El yeteneklerini geliştiriyor ve merak uyandırıyor” dedi. Oyunları, pedagoglar, psikolog ve çocuk gelişim uzmanlarıyla hazırladıklarına dikkat çeken Evdüzen, oyunların daha sonra çocuklar tarafından test edildiğini söyledi. Evdüzen, kendisini girişimciliğe taşıyan Kidolindo’yu şöyle anlattı:
“Kidolindo kutularından oyuna dair tüm materyal ve yönlendirme broşürleri çıkıyor. Amacımız, çocukların aileleriyle nitelikli zaman geçirmesini sağlamak. Aileler, gündelik yaşamın telaşında çocuklar için zaman yaratamayabiliyor. Bu zaman bulunsa bile, hangi oyuncak nereden alınacak, çocuğun gelişimine uygun mu, bunlar için zaman olmuyor. Biz onlara test edilmiş, uzmanlarca değerlendirilmiş zengin bir içerik sunuyoruz.”
Projesine önce melek yatırım alarak başladığını daha sonra İzmir Ekonomi Üniversitesi Embriyoniks Merkezi bünyesinde çalışmalarını sürdürdüğünü kaydeden Evdüzen, Kidolindo’ya sadece online ulaşılabildiğini, kullanıcıların www.kidolindo.com adresine üye olabileceğini ifade etti. Bu ayki oyun temasının pazar yeri olduğunu da kaydeden Evdüzen, “Çocuklar kendi meyve – sebzelerini yapıyor, önlüklerini hazırlıyor. Paraları var, aileleriyle müşteri – satıcı oyunu oynuyorlar. Her ayın ayrı teması oluyor. Bunu yaparken okulların müfredatını, özel günleri, mevsimleri takip ediyoruz. Her ay değişik bir tema, çocuklar için sürpriz oluyor” diye konuştu.