SEMBOLLERİ TARTIŞTILAR
Film yapımcılığı ve tanıtım organizasyonları konusunda uzman Kazancıgil ve Kurumsal Kimlik Danışmanı- Mimar Savaşkan, sembollerin nasıl ikonlaştırıldığını anlattı. Türk Kültürüne damga vuran markaların tanıtımında izlenilen yolları anlatan ikili, göstergebilimin pazarlamadaki yeri ve önemine ilişkin açıklamalarda bulundu. Barbie tarzı yaşam biçimiyle tüketim dünyasının sembolik kişiliği haline gelen Paris Hilton’dan, Jean Paul Gaultier’in Hitler’in bıyığını ters kullandığı “5. Element” filmine kadar incelemelerde bulunulan atölye çalışması öğrencilerin önüne yepyeni ufuklar açtı. Moda Tasarım Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Şölen Kipöz, moda dünyasına eleştirel gözle bakmak açısından fark yaratan bir seminere imza attıklarını ifade ederek: “Moda ve Semiyotik tartışması sadece moda dünyasına ait sembolleri değil, bu sembolleri görsel kültürümüz ve düşünce tarihimizle de ilişkilendirebilmek açısından oldukça verimli oldu.”diye açıkladı.