Sosyal medya ve internet kullanımında dünyayı geçtik

Koronavirüs nedeniyle evde zaman geçirmenin yollarını arayan milyonlarca kişi, sosyal medya ve internetin bağımlısı oldu. Uluslararası araştırmalar da yapan İngiltere merkezli bir ajansın (We Are Social) 2021 yılının Ocak ayında açıkladığı verilere göre, Türkiye’de sosyal medya ve internet kullanımı dünya ortalamasının üstüne çıktı. 16-64 yaş arasında internet kullanımı, dünya genelinde günlük 6 saat 54 dakika olurken, Türkiye’de bu rakam 7 saat 57 dakikaya ulaştı. Nüfusun, aktif sosyal medya kullanıcısına oranı da dünya ortalamasına göre yüzde 53 çıkarken, ülkemizde ise bu oran yüzde 70 olarak gerçekleşti. Türkiye’de, günlük sosyal medya kullanımı da genel ortalamayı 32 dakika geçerek, 2 saat 57 dakika oldu.
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Müdürü Burçin Önder, araştırmanın detaylarını paylaşarak, sosyal medya ve internetin ne amaçla kullanıldığını, en çok hangi platformların tercih edildiğini aktardı.
SOHBET ETTİK, VİDEO İZLEDİK
Önder, “Dünya genelinde 5.2 milyar insan mobil cihaz kullanıyor. Aktif sosyal medya kullanıcısı ise, 4.2 milyar kişiye ulaştı. Dünya genelinde, 16-64 yaş arası kişilerin yüzde 96’sının akıllı mobil cihazı mevcut. Türkiye, hem sosyal medya hem de internet kullanımında dünya ortalamasını geçmiş durumda. En çok ziyaret edilen siteler Google, Youtube ve Facebook. İnterneti, en çok bilgi aramak için kullanıyoruz. Arkadaş ve aileyle sohbet, haberleri öğrenmek, video ve film izlemek de dijital ortamda en çok yaptığımız şeyler arasında yer alıyor” dedi.
İLGİ DAHA DA ARTABİLİR
Önder, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sosyal medyada en çok, gözlerinden yaş akarak gülme emojisini kullandık. Kırmızı kalp ise, emoji sıralamasında ikinci sırada. En popüler aplikasyonlar; facebook, instagram, amazon, whatsapp ve messenger. İnternet ve sosyal medyayı kullanırken, oyunlar için para harcamaktan da kaçınmadık. Hem Google Play hem iOS’ta, en çok parayı oyun indirmeleri için kullandık. Tik-Tok uygulamasına da son dönemde ilgi oldukça arttı. Bu uygulamalar için de kullanıcıların para harcayabildiği görülüyor. Geçtiğimiz yıl yayınlanan araştırmada, Türkiye’de günlük internet kullanımının 7 saat 29 dakika olduğu görülüyor. Pandemi döneminde evde geçirilen süreç, internet kullanımının artmasında çok belirleyici olmuştu. Ocak ayında yayınlanan araştırma sonuçlarında, ülkemizde günlük internet kullanımı ortalamasının 7 saat 57 dakikaya yükselmesi, internet ve sosyal medyaya gösterilen ilginin devam edebileceğini işaret ediyor. Çok sayıda kişi, artık televizyon seyretmek yerine cep telefonu ekranını kullanıyor. Cep telefonu ekranı, en çok kullandığımız ve zaman geçirdiğimiz ekran haline geldi.”