İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ’NDEN BİR İLK DAHA
UOLP’nin mevcut Halkla İlişkiler ve Reklamcılık programlarından en büyük farkının öğrencileri çift diploma almaları ve ABD’de bir yıl çalışma olanağına elde etmeleri olduğunu belirten İEÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Görevlisi Sema Misçi, ’’Öğrenciler mevcut Halkla İlişkiler ve Rek¬lamcılık lisans programını tamamladıkla¬rında tek diploma alıyorlar. Fakat UOLP tamamlandığında çift diploma alma hak¬kına sahip olunuyor. Yani hem İzmir Eko¬nomi Üniversitesi’nden hem de ABD’deki SUNY (The State University of Newyork) Fredonia Kampüsünden birer dip¬loma alınıyor. Bunun dışında bu prog¬ramla öğrenci yurt dışı tecrübesi yaşamış ve onların uygulamalarını yerinde görmüş olacak. ABD halkla ilişkiler ve rek¬lamın merkezi. Oradaki sektörü görmek ve farklı kültürleri tanımak çok önemli. Başka bir üniversitede okumak öğrenciye yeni bir vizyon katıyor. Ayrıca üniversite¬de ilişkilerini iyi geliştirirse orada staj yap¬ma imkanı bulabilir. Hatta bağlantıları iyi olursa iş bulup kalabilir. O bağlantıları bütün hayatı boyunca kullanabilir’’ diye konuştu.
Öğrencilerin 1 ve 3’ncü sınıfları İEÜ’de, 2 ve 4’ncü sınıfları ise ABD’de okuyacağını ifade eden Misçi, ’’İlk ve 3. seneyi öğrenciler İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde okuyorlar. İkinci ve dördüncü seneyi ABD’de okuyorlar. Dördüncü seneyi yurt dışında okumaları onlar için bir avantaj. Çünkü son seneyi orada okudukları zaman bir sene çalışma iznine sahip oluyorlar. ABD’deki prog¬ramda daha çok halkla ilişkilere yönelik dersleri, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde ise daha çok reklamcılığa yönelik dersleri alıyorlar. ABD’deki program biraz daha öğrenciye kalmış. Öğrencinin dersleri kendi ilgi alanına göre seçmesi gereki¬yor. Bu yüzden de kendini çok iyi ta¬nıması, ne istediğini bilmesi gerekiyor. Bunun dışında ABD’de özellikle bölüm kapsamında en çok açılan yabancı dil sınıfları Fransızca ve İspanyolca olduğu için, UOLP’yi tercih edecek öğrencilerin üniversitemizde de ikinci yabancı dil olarak bu ikisinden birini tercih etmesi gerekiyor’’ dedi.
Bölümün biri burslu olmak üzere top¬lam kontenjanının 10 kişi olduğunu ifade eden Misçi, sözlerini şöyle sürdürdü: ’’İlk senenin sonunda öğrencilerin mev¬cut Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nden UOLP’ye geçme hakkı var. Yatay geçiş için genel not ortalamasının 4 üzerinden 2,40 olması, ÖSS’den ham puan olarak 210, başarı puanı eklenmiş halde de en az 250 puan alınması gerekiyor. Öğrencinin burs alma hakkı var. Not ortalamasının 4 üzerinden 3,50 olması gere¬kiyor. Ama bu İEÜ’nün bir şartı. ABD’de koşullar biraz daha farklı. Onu her öğrenci özelinde bir kez daha oradaki üniversite ile konuşmak gerekiyor. UOLP Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bö¬lümü Fredonia kampüsünde. Bu kampüste okuyan öğrenciler mutlaka yurtta kalmak zorunda. Asıl amaç öğrenciyi üniversiteden ko¬parmamak. Yani birçok şeyi kampüste yapıyor olmak. Çünkü Amerika’daki üniversitelerde daha çok kampüs hayatı var. Kampüs aslında küçük bir şehir gibi.’’