FASHIONİZM’DE İEÜ MODA TASARIMI BÖLÜMÜ DEFİLESİ
İEÜ Moda Tasarımı Bölümü Başkanı Şölen Kipöz “ Yaşadıkları çevre ile ilgili algılarını ve gelecekten beklentilerini yarattıkları kıyafetlerle ortaya koyan Moda Tasarımı Bölümü’nün 4. kuşak mezunları “Arayış” adlı tema çerçevesinde gerçekleştirdikleri koleksiyonlarla bir sonraki tasarım kuşağında söz sahibi olmaya hazırlanıyor. Bu bağlamda İzmir’de modanın çehresini değiştireceğine inandığımız Fashionizm Etkinliği’nin içinde yer almayı önemsiyoruz.”dedi.
Kipöz, “Koleksiyonlar, tüketim çılgınlığına ve içinde yaşadığımız çevrenin katledilmesine, teknolojiye olan bağımlılığımızın yarattığı sanal kişiliklere, kapıda bizi bekleyen deprem felaketinin yaşantılarımız üzerindeki olası etkilerine, modern toplumun yarattığı kişisel zırhlarımıza, kimliksizleşmemize göndermelerle yüklü.” diye ekledi.
Temalar yüzyılın başına damgasını vuran Avrupa toplumunun “Güzel Dönem”inin, 20li ve 40lı yıllarda kadınların erkekler karşısında egemenlik savaşının, sokak kültürünün, yıkanma kültürü ve hamam geleneğinin, çöl ve Afrika kültürünün, ve modern mimarlığın etkileri ışığında hazırlandı. Moda Tasarımcıları Derneği’nin genç üyelerinden Berrin Gönen Luma’nın yürütücülüğünü yaptığı Uğurhan Akdeniz ajansı tarafından sergilendi.