MODA TASARIMI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ SEKTÖRÜN ÖNDE GELEN İSİMLERİ İLE BULUŞTU
İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Moda Tasarımı Bölümü, farklı sektörlerden profesyonellerle öğrencileri bir araya getirmeye devam ediyor. En son danışman Ayfer Demir, Semra Sevinç ve Moda Fotoğrafçısı Emre Uzer Moda Tasarım Bölümü’nün konuğu oldu. Ayfer Demir, sunumunda deri sektörünün dünyadaki ve Türkiye’deki durumunu değerlendirdi. Hedef kitle, üretim süreçleri, satış, pazarlama ve temsilcilik sistemi hakkındaki birikimlerini 4. sınıf öğrencileri ile paylaşan Ayfer Demir’in sunumuna Moda Tasarımı Bölümü Başkanı Yrd. Doç. Dr. Şölen Kipöz ve öğretim görevlisi Bahar Kürkçü katıldı.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Moda Tasarımı Bölümü’nün davetlisi olarak İstanbul’dan gelen fotoğraf sanatçısı Emre Uzer moda fotoğrafı ile ilgili sunum yaptı. Moda fotoğrafçılığının değişen yapısını değerlendiren Uzer, “Artık kimse moda fotoğrafına bakarak kıyafet almıyor. Fotoğrafta yansıtılan yaşam stiline sahip olmak istiyor. Dijital teknoloji ile fotoğraf yaygınlaştı ve ucuzladı. Ancak dijital teknolojiye teslim olmak için çok erken.” diye konuştu.
Odak Danışmanlık’tan Semra Sevinç de “Marka” konusunda öğrencilerle tecrübelerini paylaştı. Dünyanın en ünlü markalarının konumlandırma stratejileri ile ilgili ayrıntılı bilgiler veren Sevinç, iyi bir marka olmanın ve bunu sürdürebilmenin yollarını anlattı. Tüketicilerin marka algılamalarına da değinen Sevinç, “Tüketiciler tam bir kapalı kutu. Zevklerine, tercihlerine, algılarına yönelik marka yaratmak ve tutmasını sağlamak gerçekten çok zor. Bunu başarabilen markaların taktiklerini yakından incelediğimizde tüketiciyi gerçekten doğru anladıklarını görüyoruz. Günümüzde markalar çalışan kadına yönelik ürünler geliştiriyor. Çabuk hazırlanan, yemekler, kolay açılan kapaklar, renkli teknolojik ürünler tamamen kadın odaklı pazara yönelik çalışmalar” diye konuştu.