İEÜ Covid-19 Bilgilendirme Sayfası


 

İzmir Ekonomi Üniversitesi, Covid-19 salgınıyla ilgili gelişmeleri yakından izlemekte ve Sağlık Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu kararları çerçevesinde gereken önlemleri hızla almaktadır. Üniversitemizin öğretim faaliyetlerinde ve kurumsal işleyişinde çeşitli düzenlemeler yapılmıştır. Bu sayfa hem öğrencilerimize hem de kadromuza Covid-19 sürecinde yapılan düzenlemeleri aktarmayı amaçlamaktadır. Yeni gelişmeler olduğunda da bu sayfadan duyurulacaktır. Covid-19 düzenlemeleri konusundaki tüm sorularınızı covid19@ieu.edu.tr adresine gönderebilirsiniz.

Üniversitemizdeki önlemler ve düzenlemelerle ilgili güncel bilgiler için lütfen dökümanı inceleyin.

İzmir Ekonomi Üniversitesi “Yeni Koronavirüs Hastalığı (COVID-19) Çalışma Rehberi ve Enfeksiyon Kontrol Önlemleri” (PDF)

Yükseköğretim Kurulu “Küresel Salgın Bağlamında Yükseköğretim Kurumlarında Sağlıklı ve Temiz Ortamların Geliştirilmesi Kılavuzu”

Sağlık Bakanlığı “Covid-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi”

 

 

Önceki bilgilendirmeler

 

İEÜ’de tüm öğretim faaliyetleri 23 Mart 2020’den itibaren Bahar dönemi sonuna kadar Blackboard sistemi üzerinden online olarak yürütülecektir. Dönem sonu sınavlarının nasıl yapılacağı ayrıca duyurulacaktır. Uzaktan eğitime geçişle ilgili bazı soru ve cevaplar: https://www.ieu.edu.tr/tr/announcements/type/read/id/10195

Uzaktan eğitime ilişkin duyurular ve ayrıntılı bilgiler aşağıdaki başlıklarda yer almaktadır.

Senkron ve asenkron dersler, 30 Mayıs 2020’de sona erecek olup, yüz yüze yapılması gerekli olan uygulamalı dersler 31 Mayıs-20 Haziran 2020 tarihleri arasında işlenecektir. Sağlık Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın karar ve önerileri uyarınca Üniversitemiz Senatosu 2019-2020 akademik takviminde yeniden değişiklik yapabilecektir. Güncel akademik takvime linkten erişebilirsiniz: https://www.ieu.edu.tr/tr/akademik-takvim

Kampüsümüzdeki tüm ortak alanlar (kafeterya, yemekhane, asansörler, sınıf, laboratuvar, stüdyo, kütüphane, vb.) ile ofisler üniversitemiz temizlik ekipleri tarafından Sağlık Bakanlığı’nın önerdiği ve onayladığı temizlik ürünleriyle düzenli olarak dezenfekte edilmektedir. Aynı zamanda Üniversitemiz ortak kullanım alanları ile ana geçiş noktalarına el dezenfektan aletleri yerleştirilmiştir.

Kampüse girişlerde ateş ölçümü ile maske kontrolü yapılmaktadır. Maskesi bulunmayan öğrenci, çalışan ve ziyaretçilere girişte maske sağlanmaktadır. 

İEÜ Sağlık Ofisi uzaktan çalışma yöntemine geçmiş olup öğrencilere ve çalışanlara yönelik hizmetlerini eposta ve telefon yoluyla sürdürmektedir. Bu kapsamda gerek özel sigorta gerekse SGK reçeteleri ihtiyaca göre talep üzerine düzenlenmektedir. Kurum doktorumuz Necmi Durmaz’a necmi.durmaz@ieu.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

Uzaktan eğitime geçişle birlikte, sosyal mesafeyi korumanın zor olduğu tüm toplantı ve etkinlikler iptal edilmiş ya da ertelenmiştir. İçinde bulunduğumuz koşullar nedeniyle mümkün olan etkinlikler online olarak yapılmaya devam etmektedir.

Akademik ve idari personelimizin tüm yurtdışı çıkışları ikinci bir duyuruya kadar durdurulmuştur.

Öğrencilerimizin, üniversite faaliyetleriyle ilgili olmak üzere eğitim öğretim faaliyetleri, akademik değişim programları, sosyal faaliyetler, kültürel geziler, sportif faaliyetler, müsabaka vb. önceden planlanmış olanlar dahil üniversitenin bilgisi ve iznine tabi tüm yurtdışı çıkışları ikinci bir duyuruya kadar durdurulmuştur.

Akademik Takvim
Senkron ve asenkron dersler, 30 Mayıs 2020’de sona erecek olup, yüz yüze yapılması gerekli olan uygulamalı dersler 31 Mayıs-20 Haziran 2020 tarihleri arasında işlenecektir. Sağlık Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın karar ve önerileri uyarınca Üniversitemiz Senatosu 2019-2020 akademik takviminde yeniden değişiklik yapabilecektir. Güncel akademik takvime linkten erişebilirsiniz: https://www.ieu.edu.tr/tr/akademik-takvim

İEÜ’de tüm dersler Blackboard Learn üzerinden yürütülecektir. Dersler senkron (canlı) ya da asenkron (önceden kayıt) olarak yapılabilecektir. Canlı dersler Blackboard Collaborate aracılığı ile gerçekleşecektir. Dersler aynı zamanda Panopto sistemine kayıt edilecek ve öğrencilerimiz tekrar izleyebilecektir. Senkron dersler ders programındaki gün ve saatlerinde yapılacaktır. Bu konudaki bazı soru ve cevaplar için: https://www.ieu.edu.tr/tr/announcements/type/read/id/10195

Uzaktan eğitimle ilgili destek ve yardımcı materyal daha aşağıdaki başlıklarda yer almaktadır.

Öğrencilerin devam zorunluluğu yoktur. Ancak, öğrencilerin senkron oturumlara katılımı, Blackboard’a yüklenen video ve diğer ders materyallerine erişimi sistem aracılığıyla izlenecektir. Öğrencilerimizin Blackboard üzerinden duyurulan ödev ve projelere verdiği cevaplar değerlendirilmeye katılacaktır. Devam/Katılım öğrenme yönetim sistemimiz üzerinden takip edilmekte ve istatistiki bilgiler aşağıdaki sayfada yayınlanmaktadır. https://www.ieu.edu.tr/tlc/tr/statistics

2019-2020 öğretim yılı bahar dönemi için;

Final sınavları da dahil olmak üzere tüm sınavların (ara sınavlar, küçük sınavlar, İngilizce yeterlik sınavı, bütünleme sınavları, son dönem sınavları vb.) dijital ortamda gerçekleştirilmesine;
Tüm sınavların, Üniversitenin BlackBoard sistemi kullanılarak yapılmasına;
BlackBoard sistemine destek olarak farklı dijital platformların kullanılması gerekli görülürse, sınavın kayıt altına alınarak arşivlenmesine;
Final sınavlarının akademik takvimde belirtilen tarih aralığında, ilan edilen gün ve saatte yapılmasına;
Dönem sonu notlarının ilanını takiben Pass/Fail başvurularının akademik takvimde ilan edilen tarihlerde OASIS Bilgi Sisteminden yapılmasına;
karar verilmiştir.

Bulundukları yerde, altyapı ve teknik sorunlar nedeni ile dijital final sınavlarına giremeyecek öğrencilerimiz, aynı gün ve saatte Üniversite’de bulunan bilgisayar laboratuvarlarında sınava girebilirler. Düzenli olarak dezenfekte edilen bilgisayar laboratuvarlarımızda, maske kullanılması zorunlu olacak, sosyal mesafe kurallarına uyulacaktır. Bu durumdaki öğrencilerimizin sınavdan en az bir hafta önce derslerinin öğretim elemanına e-posta veya OASIS mesajı ile başvurması gerekmektedir.

Blackboard üzerindeki sınavlar için EkoEğitim tarafından hazırlanan rehberler
https://www.ieu.edu.tr/tlc/tr/ogrenciler-icin adresindedir. Ayrıca, Blackboard üzerinde TLC Organization for Students sayfasında daha fazla bilgi yer almaktadır: https://ieu.blackboard.com/ultra/organizations/_7250_1/cl/outline

Üniversitemiz kullanılmakta olan notlara ek olarak, uzaktan öğretim süresince Pass (Geçti) ve Fail (Kaldı) notlarını ders değerlendirme notu olarak sisteme eklemiştir. Bu uygulama, önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri için geçerlidir.

Pass ve Fail, ders notlarının harf notu olarak transkriptlerine yansımasını ve GNO hesaplamasına katılmasını istemeyen öğrenciler için uygulanacaktır.

Pass ve Fail notu tercih edecek öğrenciler başvurularını, dönem harf notlarının ilanınından sonra akademik takvimde belirtilen tarihlerde Oasis üzerinden yapacaktır. Başvurular, danışman onayından sonra işleme alınacaktır.

Ayrıntılı açıklama:
https://www.ieu.edu.tr/tr/announcements/type/read/id/10205
https://www.ieu.edu.tr/tr/announcements/type/read/id/10209

Öğrencilerimiz 15 Mayıs 2020 tarihine kadar, gerekçelerini belirterek bağlı bulundukları fakültelere, yüksekokullara, meslek yüksekokullarına, enstitüye kayıt dondurma başvurusunda bulunabilir.

Kaydı dondurulan öğrencilerimiz bahar dönemi için yaptıkları ödemeler eğitime başladıkları ilk dönemin ücretine sayılacaktır. Ayrıntılı açıklama: https://www.ieu.edu.tr/tr/announcements/type/read/id/10202

Uygulaması online ortamda yapılamayacak dersler için akademik takvimde uygulama haftaları ayrılmıştır. Final sınavlarından önce, tüm uygulamaların tamamlanarak öğrencilerin finallere hazır olmalarının sağlanması hedeflenmektedir.
Uygulamalı dersler ve bunların yapılacağı tarihler https://www.ieu.edu.tr/tr/akademik-takvim linkinde ilan edilmiştir.

Tüm staj uygulamaları Covid-19 salgını nedeniyle durdurulmuştur. Normal yaşama dönüşle birlikte Bahar dönemi sonrasında stajların yapılabilmesi gündeme gelebilecektir. Ancak salgının seyrine ve Yükseköğretim Kurulu yönlendirmesine göre karar verilecektir.

Bu konunun önümüzdeki süreçte netlik kazanması beklenmektedir.

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın kararı doğrultusunda ikinci bir duyuruya kadar tüm akademik değişim programları (Erasmus+ öğrenci ve personel hareketlilikleri, uluslararası değişim programları) durdurulmuştur.

Pandemi döneminde hali hazırda Erasmus ve diğer değişim programları kapsamında yurt dışında bulunan öğrencilerimizin işlemlerine ilişkin Sık Sorulan Sorular https://oia.ieu.edu.tr/tr/announcements/type/read/id/10197 adresinde yer almaktadır.

İEÜ’de öğrenim gören uluslararası değişim öğrencileri için izlenen prosedür https://oia.ieu.edu.tr/en/announcements/type/read/id/10197 adresinde bulunmaktadır.

EkoEğitim-TLC Öğretme ve Öğrenme Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından öğrencilerimize gerek eposta yoluyla gerekse öğrenme yönetim sistemimiz olan Blackboard üzerinden duyurular yapılarak bilgilendirmelerde bulunulmaktadır. Öğrencilerimiz için hazırlanan çeşitli rehberlerimize halihazırda EkoEğitim-TLC web sayfasından erişilebilir.
https://www.ieu.edu.tr/tlc/tr/ogrenciler-icin

Ayrıca, öğrenme yönetim sistemimiz olan Blackboard üzerinde de tüm öğrencilerimizin erişiminde olan TLC Organization for Students topluluk sayfamızda detaylı açıklamalar, rehberler ve çeşitli kaynaklar yer almaktadır: https://ieu.blackboard.com/ultra/organizations/_7250_1/cl/outline

Uzaktan Eğitim Öğrenci Bilgilendirme Duyurusu https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/uploads/cms/tlc.ieu.edu.tr/7563_1588237161.pdf

Psikolojik Gelişim ve Danışmanlık Merkezi (PGDM) öğrencilere uzaktan psikolojik destek sağlamaktadır. Destek almak isteyen öğrenciler psikolojikgelisim@ieu.edu.tr adresine mail atarak bizlere ulaşabilirler. Ayrıntılı bilgi için: https://pgdm.ieu.edu.tr/tr

Engel durumu olan ya da birimimize kayıtlı olan öğrencilerimiz üniversitemizin “Engelli Destek Birimi”ne engelsiz@ieu.edu.tr adresinden bizlere ulaşarak destek alabilirler. Ayrıntılı bilgi için: http://engelsiz.ieu.edu.tr

Engelli Destek Biriminde kayıtlı öğrencilerimizin sınavları için dersin öğretim elemanı öğrencilerle iletişime geçip gerekli uyarlamalar konusunda Engelli Destek Birimi’ne danışarak ve Dekanlıkların onayı ile çözüm geliştirecektir.

Kütüphanemiz 16 Mart 2020’den itibaren okuyucuların giriş çıkışına kapatılmıştır. Ödünç alınan kitapların geri getirilmesi ikinci bir duyuruya kadar ertelenmiştir. Gecikme cezası uygulanmayacaktır.

Kütüphane tarafından abone olunan ve deneme erişimine açılan tüm online veri tabanlarına (e-dergi ve e-kitap) erişim, Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından sağlanan VPN uygulaması ile kampüs dışından da mümkün hale gelmiştir. VPN uygulaması hakkında bilgi http://itsupport.ieu.edu.tr/tr/?page_id=5530 adresinde yer almaktadır.

Kütüphanemiz online hizmetlerine devam etmektedir: https://kutuphane.ieu.edu.tr

Öğrencilerimize, akademik ve idari personelimize, üniversitedeki olanaklara ve yazılımlara kampüs dışından erişim için VPN hizmeti ve desteği Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından sağlanmaktadır.

VPN hizmeti hakkında bilgi: http://itsupport.ieu.edu.tr/tr/?page_id=5530
Kullanımınıza açık olan yazılımlar: http://itsupport.ieu.edu.tr/tr/?page_id=1201

Öğrencilerimiz üniversite uzantılı e-posta adresleriyle helpdesk@ieu.edu.tr üzerinden destek alabilir.

Laboratuvar ve stüdyolarımız bu süreçte kullanıma kapatılmıştır. Öğrencilerimiz sadece zorunlu durumlarda gelip kendilerine ait ekipman ve malzemelerini alabilir. Kampüse gelmesi gereken öğrencilerin isimleri fakülte ve yüksekokullar tarafından Genel Sekreter Yardımcısı Esen Zeynep Ege’ye bildirilecektir. İlgili fakülte/yüksekokul tarafından onay verilmediği sürece kampüse öğrenci alınmayacaktır.

Öğrencilerin kampüse girişleri kısıtlanmıştır. Kampüse girme ihtiyacı olan öğrencilerin fakülteleri ile bağlantıya geçerek izin almaları ve fakültelerinin bu durumu İdari İşler Müdürlüğü’ne bildirmeleri gerekmektedir.

Yurtlarımız Covis-19 salgını kapsamında alınan önlemler çerçevesinde evlerine ulaşamayan öğrencilerimiz için açık tutulmaktadır.

Aynı kapsamda 16 Mart 2020 sonrasında öğrenci yurtlarından ayrılan öğrencilerimize konaklamadıkları süre için ücret iadesi yapılacaktır. İadenin yapılabilmesi için öğrencilerimizin OASIS üzerinden Yurt Ücret İadesi Formu’nu doldurmaları gerekmektedir.

Uzaktan öğretimde pedagoji, öğrenme yönetim sisteminin etkin kullanımı ve uzaktan öğretimde ölçme-değerlendirme gibi konularda öğretim elemanlarına EkoEğitim-TLC Öğretme ve Öğrenme Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından çeşitli eğitimler verilmiştir ve düzenli olarak eğitim programı sunulmaya devam edilmektedir. Eğitim programları ile ilgili duyurulara aşağıdaki bağlantıdan erişilebilmektedir.
https://www.ieu.edu.tr/tlc/tr/duyurular

EkoEğitim-TLC tarafından daha önce hazırlanmış olan rehberlerimiz çeşitlendirilmiş ve erişime açılmıştır. Bunlara, gerek EkoEğitim-TLC web sayfasından gerekse öğrenme yönetim sistemimiz olan Blackboard üzerinde tüm öğretim elemanlarımızın erişiminde olan TLC Organization for Faculty topluluk sayfasından ulaşılabilmektedir.
https://www.ieu.edu.tr/tlc/tr/akademisyenler-icin-akilli-kampus-destek
https://www.ieu.edu.tr/tlc/tr/akademisyenler
https://ieu.blackboard.com/ultra/organizations/_4881_1/cl/outline

Üniversite Senatomuz 2019-2020 Bahar döneminde yapılacak sınavlar ve diğer ders değerlendirme ölçütlerine ilişkin aşağıdaki hususları uygun görmüştür: 

  1. Dönemi içi sınavlar, uzaktan eğitim sistemi üzerinden yapılmaya devam edecektir.
  2. Dönem içi sınavlar okul dışı sınav (take home exam), açık kitap sınav (open book exam), sözlü sınav, çoktan seçmeli sınav (multiple choice) gibi farklı formatlarda yapılabilmesi mümkündür.
  3. Bunun dışında, dönem içerisinde küçük sınav (quiz), stüdyo kritiği, sunum, jüri önünde sunum, proje, ödev, derse katılım (participation, discussion) ölçütleri uygulanmaktadır.
  4. Üniversitemizde kullanılmakta olan notlara ilave olarak, Uzaktan Öğretim Ders Değerlendirme kapsamında “Pass/Geçti” ve “Fail/Kaldı” notları ders değerlendirme notu olarak sisteme eklenmiştir.

Uzaktan Eğitim Değerlendirme Komitesi’nin belirlediği ve Üniversite Senatomuzca kabul edilen esaslar ve ölçme değerlendirme konusunda yol gösterici olması amacıyla hazırlanan Ders Ölçme Değerlendirme Esasları El Kitapçığı tüm akademik personelle paylaşılmıştır. Ölçüm teknikleri ve kullanılabilecek soru çeşitlerine dair öneriler içeren Türkçe/İngilizce bir el kitabına aşağıda linklerden ulaşılabilirsiniz:
https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/uploads/cms/tlc.ieu.edu.tr/6493_1586182073.pdf
https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/uploads/cms/tlc.ieu.edu.tr/6493_1586182072.pdf

Üniversitemizde, uzaktan eğitimde sınav uygulamaları ve diğer ölçme-değerlendirme yöntemleri belirlenirken, dersin ölçülmek istenen öğrenme çıktıları ile uyumlu olması ve dersin toplam iş yükü̈ dikkate alınmaktadır. Ölçme değerlendirme ölçütleri hakkında aynı dersi veren öğretim üyelerinin bu ölçütleri birlikte belirlemeleri ve hemfikir olmaları değerlendirmenin güvenirliğini sağlamakta yardımcı olmaktadır.

Uzaktan eğitimde ölçme-değerlendirme konusundaki yaygın endişe kaynaklarından biri olan akademik dürüstlük ihlali konusundaki sorulara yanıt için Türkçe/İngilizce el kitaplarına da aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/uploads/cms/tlc.ieu.edu.tr/6493_1587897573.pdf
https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/uploads/cms/tlc.ieu.edu.tr/6493_1587897581.pdf

Uzaktan öğretimde pedagoji, öğrenme yönetim sisteminin etkin kullanımı ve uzaktan öğretimde ölçme-değerlendirme gibi konularda öğretim elemanlarına EkoEğitim-TLC Öğretme ve Öğrenme Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından çeşitli eğitimler verilmiştir ve düzenli olarak eğitim programı sunulmaya devam edilmektedir. Eğitim programları ile ilgili duyurulara linkten erişilebilmektedir: https://www.ieu.edu.tr/tlc/tr/duyurular

Öğrencilerimize, akademik ve idari personelimize; İzmir Ekonomi Üniversitesi kaynaklarına  ve yazılımlara kampüs dışından erişim için VPN hizmeti ve desteği Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından sağlanmaktadır.

Akademik/idari VPN hizmeti: http://itsupport.ieu.edu.tr/tr/?page_id=5534
Erişilebilecek yazılımlar: http://itsupport.ieu.edu.tr/tr/?page_id=1201

Üniversite uzantılı e-posta adresinizle helpdesk@ieu.edu.tr üzerinden destek alabilirsiniz.

Bilgi İşlem çözümlerimiz ve teknik destek hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi:
https://comp.izmirekonomi.edu.tr/?q=node/194

Kütüphanemiz 16 Mart 2020’den itibaren okuyucuların giriş çıkışına kapatılmıştır. Ödünç alınan kitapların geri getirilmesi ikinci bir duyuruya kadar ertelenmiştir. Gecikme cezası uygulanmayacaktır.

Kütüphane tarafından abone olunan ve deneme erişimine açılan tüm online veri tabanlarına (e-dergi ve e-kitap) erişim, Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından sağlanan VPN uygulaması ile kampüs dışından da mümkün hale gelmiştir. VPN uygulaması hakkında bilgi http://itsupport.ieu.edu.tr/tr/?page_id=5530 adresinde yer almaktadır.

Kütüphanemiz online hizmetlerine devam etmektedir: https://kutuphane.ieu.edu.tr

Çalışanlarımızın kampüs içerisinde yapmaları gereken işleri olduğu sürece girişlerine izin verilmektedir. Kampüs içerisinde ders vermek isteyen akademik personelin öncelikle ofislerini kullanmaları, eğer sınıf kullanım ihtiyaçları varsa İdari İşler Müdürlüğü’ne bildirerek sınıf rezervasyonu yapmaları gerekmektedir.

Ziyaretçilerimiz kampüste bulunan personelimizin onayı ile içeri alınmaktadır.

Üniversitemizde öğlen yemeği hizmeti Sofra grubu tarafından sunulmaya devam etmektedir. Diğer kafeterya işletmeleri bu dönemde geçici olarak kapatılmıştır. Günlük ihtiyaçlar için A Blok kantin alanında bulunan Milky Cafe 09:00-15:00 saatleri arasında hizmet vermektedir.

Üniversitemiz kargo hizmetleri devam etmekte, İdari İşler Müdürlüğü’nden nöbetçi personel ile hafta içi hergün saat 10:00-16:00 saatleri arasında gelen kargoların teslim alınması ve giden kargoların teslim edilmesi işlemine devam edilmektedir. Ancak içinde bulunduğumuz koşullar nedeniyle kişisel kargolarınız için Üniversite adresini vermemeniz önem taşımaktadır.

Üniversitemiz temizlik hizmetleri devam etmekte, düzenlik temizlik ve dezefekte işlemleri yapılmaktadır.

Üniversitemiz güvenlik hizmetleri devam etmekte, özellikle giriş-çıkış kontrollerine öncelik verilmektedir.

Akademik ve idari personelimizin tüm yurtdışı çıkışları ikinci bir duyuruya kadar durdurulmuştur.

Üniversitemizin anlaşmalı olduğu Groupama’nın bilgilendirmesi:

Sigortalılarımızın pandemi hastanelerinde Covid-19 tanı ve tedavisinde çıkan ve fark olarak alınan giderleri, poliçelerinin teminat ve limitleri dahilinde poliçe taleplerinde mevcut rahatsızlığın poliçe başlangıç tarihinden öncesine dayandığı vakalar hariç olmak üzere ödüyoruz.

Ayrıca acil durumlar dışında evden çıkılmaması gereken bu dönemde, özel ve tamamlayıcı sağlık sigortalılarımıza yönelik olarak “7/24 Doktorum” hizmetimizi hatırlatmak isteriz.  Bu hizmet kapsamında sizlerin ve sigortalılarımızın evden çıkmasına gerek olmadan doktor muayene, tanıya yönelik bilgi alma ve yönlendirme konularında canlı, görüntülü veya mesajlaşma şeklinde sağlık danışmanlığı hizmeti alabilirsiniz.

Covid-19 salgını boyunca uzaktan eğitim, evde izolasyon ve sosyal mesafe uygulamaları sonucunda kaygı ve stres yaşanması son derece normaldir. PGDM tarafından hazırlanan aşağıdaki kılavuzlar bu süreçle başetmede size destek olacaktır.

Üniversitemiz Senatosunda alınan karar ile “2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Akademik Takvimi” güncellenmiştir. Senkron ve asenkron dersler, 30 Mayıs 2020’de sona erecek olup, yüz yüze yapılması gerekli olan uygulamalı dersler 31 Mayıs-20 Haziran 2020 tarihleri arasında işlenecektir. T.C. Sağlık Bakanlığı’nın ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın yeni Covid-19 ile mücadele kapsamındaki karar ve önerileri ışığında, Üniversitemiz Senatosu 2019-2020 akademik takviminde yeniden değişiklik yapabilecektir. Güncel akademik takvime linkten erişebilirsiniz: https://www.ieu.edu.tr/tr/akademik-takvim

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın Covid-19 ile mücadeleye yönelik 18 Mart 2020 tarihli karar doğrultusunda, Üniversitemiz yüksek teknolojilerle tasarlanmış “Akıllı Kampüs Sistemi” ile 23 Mart 2020 Pazartesi günü itibariyle uzaktan eğitime geçmiştir.

2015-2016 akademik yılından beri ‘eğitimde mükemmellik’ stratejik hedefi çerçevesinde “Akıllı Kampüs” adıyla teknoloji destekli eğitim modelini benimseyen Üniversitemiz, bu amaçla “Blackboard” öğrenme yönetim sistemi, “Blackboard Collaborate” uzaktan öğretim sistemi ve “Panopto” ders video kayıt sistemlerini tüm öğrenci ve öğretim elemanlarının erişimine sunmuştur.

“Blackboard Learn” ile öğretim elemanları; öğrenciler ile çevrimiçi ve çevrim dışı iletişim kurabilmekte, öğrencilerimiz, kayıtlı oldukları derslerin materyallerine, internet erişimi olan her ortamdan diledikleri saatte erişebilmektedir.

“Blackboard Collaborate” gerçek zamanlı (senkron) çevrimiçi öğrenmeyi sağlayan etkileşimli bir platform ve sanal sınıf aracıdır.

“Panopto” ise öğretim üyelerinin derslerini ve ders esnasında kullandıkları materyalleri kaydederek paylaşmalarına olanak verir. Panopto sayesinde, öğrenciler herhangi bir nedenle derslere katılamadıklarında, bulundukları ortamdan bilgisayarlarını kullanarak dersleri izleyebilirler. Panopto, öğrenme yönetim sistemi olan Blackboard ile entegre bir şekilde çalışmaktadır. Blackboard’ta senkron dersler, Panopto’da da kaydedilir. Böylelikle, öğrencilerimiz bu senkron oturumu daha sonra asenkron tekrar izleme imkanına sahip olurlar.

Üniversitemizde 2019-2020 Bahar döneminde açılan 1659 şube ders, Blackboard Learn, Blackboard Collaborate ve Panopto sistemleri aracılığıyla senkron ve asenkron olarak uzaktan işlenmeye devam etmektedir. Üniversite Senatomuzca, uzaktan eğitim sürecinde mümkün olduğunca öğrenci iş birliği ve/veya öğrenci-öğretim üyesi etkileşimini destekleyen yöntemlerin tercih edilmesi uygun görülmüştür.

Üniversitemizin Covid-19 döneminde uzaktan eğitime geçişi ile, Rektörlük, fakülte ve yüksekokul temsilcileri ve Öğrenci İşleri Müdürünün katılımıyla “Uzaktan Eğitim Değerlendirme Komitesi” kurulmuştur. Komitenin amacı, fakülte ve yüksekokul ihtiyaçları göz önünde bulundurularak ders değerlendirme ölçütlerinin uzaktan eğitime uyumlu hale getirilmesi konusunda öneriler geliştirmektir.

Uzaktan Eğitim Değerlendirme Komitesi’nin belirlediği ve Üniversite Senatomuzca kabul edilen esaslar ve ölçme değerlendirme konusunda yol gösterici olması amacıyla hazırlanan Ders Ölçme Değerlendirme Esasları El Kitapçığı tüm akademik personelle paylaşılmıştır. Ölçüm teknikleri ve kullanılabilecek soru çeşitlerine dair öneriler içeren Türkçe/İngilizce bir el kitabına aşağıda linklerden ulaşılabilirsiniz:
https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/uploads/cms/tlc.ieu.edu.tr/6493_1586182073.pdf
https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/uploads/cms/tlc.ieu.edu.tr/6493_1586182072.pdf

Üniversitemizde, uzaktan eğitimde sınav uygulamaları ve diğer ölçme-değerlendirme yöntemleri belirlenirken, dersin ölçülmek istenen öğrenme çıktıları ile uyumlu olması ve dersin toplam iş yükü̈ dikkate alınmaktadır. Ölçme değerlendirme ölçütleri hakkında aynı dersi veren öğretim üyelerinin bu ölçütleri birlikte belirlemeleri ve hemfikir olmaları değerlendirmenin güvenirliğini sağlamakta yardımcı olmaktadır.

Üniversite Senatomuz 2019-2020 Bahar döneminde yapılacak sınavlar ve diğer ders değerlendirme ölçütlerine ilişkin aşağıdaki hususları uygun görmüştür: 

  1. Dönemi içi sınavlar, uzaktan eğitim sistemi üzerinden yapılmaya devam edecektir.
  2. Dönem içi sınavlar okul dışı sınav (take home exam), açık kitap sınav (open book exam), sözlü sınav, çoktan seçmeli sınav (multiple choice) gibi farklı formatlarda yapılabilmesi mümkündür.
  3. Bunun dışında, dönem içerisinde küçük sınav (quiz), stüdyo kritiği, sunum, jüri önünde sunum, proje, ödev, derse katılım (participation, discussion) ölçütleri uygulanmaktadır.
  4. Üniversitemizde kullanılmakta olan notlara ilave olarak, Uzaktan Öğretim Ders Değerlendirme kapsamında “Pass/Geçti” ve “Fail/Kaldı” notları ders değerlendirme notu olarak sisteme eklenmiştir.
  5. Tıp Fakültesi dersleri dışındaki tüm dersler için final sınavları 22 Haziran-10 Temmuz 2020 tarihleri arasında yapılacaktır. Tıp Fakültesi dersleri için final tarihleri 27 – 30 Temmuz 2020’dir.

Uzaktan eğitimde ölçme-değerlendirme konusundaki yaygın endişe kaynaklarından biri olan akademik dürüstlük ihlali konusundaki sorulara yanıt için Türkçe/İngilizce el kitaplarına da aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/uploads/cms/tlc.ieu.edu.tr/6493_1587897573.pdf
https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/uploads/cms/tlc.ieu.edu.tr/6493_1587897581.pdf

Uzaktan öğretimde pedagoji, öğrenme yönetim sisteminin etkin kullanımı ve uzaktan öğretimde ölçme-değerlendirme gibi konularda öğretim elemanlarına EkoEğitim-TLC Öğretme ve Öğrenme Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından çeşitli eğitimler verilmiştir ve düzenli olarak eğitim programı sunulmaya devam edilmektedir. Eğitim programları ile ilgili duyurulara linkten erişilebilmektedir: https://www.ieu.edu.tr/tlc/tr/duyurular

Bununla birlikte, Ekoeğitim-TLC tarafından daha önce hazırlanmış olan rehberlerimiz çeşitlendirilmiş ve erişime açılmıştır. Bunlara gerek Ekoeğitim-TLC web sayfasından gerekse Blackboard’daki “TLC Organization for Faculty” topluluk sayfasından  ulaşılabilmektedir. 
https://www.ieu.edu.tr/tlc/tr/akademisyenler-icin-akilli-kampus-destek
https://www.ieu.edu.tr/tlc/tr/akademisyenler
https://ieu.blackboard.com/ultra/organizations/_4881_1/cl/outline

Uzaktan eğitime geçiş sürecinde, Üniversite web sitesi, email, Blackboard ve sosyal medya üzerinden öğrencilerimiz sürekli bilgilendirilmiştir.

Bu web sayfası da öğrencilerimize yönelik tüm bilgilendirmelerin tek bir noktadan kolayca ulaşılması amacıyla oluşturulmuştur ve gelişmeler oldukça güncellenecektir.

Uzaktan eğitim konusunda EkoEğitim-TLC Öğretme ve Öğrenme Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından öğrencilerimize gerek eposta yoluyla gerekse öğrenme yönetim sistemimiz Blackboard üzerinden bilgilendirmelerde bulunulmaktadır. Öğrencilerimiz için hazırlanan çeşitli rehberlerimize Ekoeğitim-TLC web sayfasından erişilebilir:
https://www.ieu.edu.tr/tlc/tr/ogrenciler-icin

Ayrıca, Blackboard üzerinde tüm öğrencilerimizin erişiminde olan “TLC Organization for Students” topluluk sayfamızda detaylı açıklamalar, rehberler ve çeşitli kaynaklar mevcuttur: https://ieu.blackboard.com/ultra/organizations/_7250_1/cl/outline

Salgının başlamasıyla birlikte ilk anda hızla İEÜ kampüsünde hijyen tedbirleri alınmıştır. Kampüsün çeşitli yerlerine el dezenfektanları yerleştirilmiş, yemekhane ve kantin gibi alanlarda sosyal mesafe uygulamasına uygun düzenleme yapılmıştır. Gerek eposta gerekse dijital panolardaki duyurularla öğrencilerimiz ve çalışanlarımız bilgilendirilmiştir. Ayrıca Üniversitenin sosyal medya kanalları üzerinden yapılan canlı yayın ve paylaşımlarla Covid-19 hakkında doğru bilgilendirme yapılmaya çalışılmıştır. Yurtdışından dönen akademik ve idari personel ile öğrencilerimiz hızla tespit edilerek gönüllü 14 günlük ev karantinasına girmeleri sağlanmıştır.

Uzaktan eğitime geçilmesiyle birlikte İEÜ Sağlık Ofisi uzaktan çalışma yöntemine geçmiş, öğrencilere ve çalışanlara yönelik hizmetlerini eposta ve telefon yoluyla sürdürmeye başlamıştır. Bu kapsamda gerek özel sigorta gerekse SGK reçeteleri talep ve ihtiyaç üzerine düzenlenmektedir. Kurum doktorumuz Necmi Durmaz’a necmi.durmaz@ieu.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) tarafından açılan Covid-19 proje çağrısına İzmir Ekonomi Üniversitesi olarak iki proje başvurusu yapılmıştır:

“Kendisini Temizleyen Maske” başlığıyla Prof. Dr. Yaşar Güneri Şahin ve Dr. Öğr. Üyesi Osman Doluca tarafından geliştirilen “UVC LED Teknolojili ve Sağlık Çalışanlarının Kullanımı İçin Bir Maske” projesidir. Proje kapsamında 1.000 adet kendisini temizleyen maskenin üretiminin tamamlanıp İzmir İl Sağlık Müdürlüğü’ne teslim edilmesi planlanmaktadır.

Doç. Dr. Arzu Vuruşkan ve Prof. Dr. Ender Yazgan Bulgun tarafından geliştirilen “Moda Tasarımında Dijital Dönüşüm: 3 Boyutlu Sanal Giysi Uygulamalarının Etkin Kullanımı ile Sektörün Güçlendirilmesi” başlıklı projedir. Proje kapsamında, başta İzmir ilindeki yerleşik tekstil-giyim firmaları ile ortak çalışılıp, bazı ürün gruplarının 3 boyutlu olarak dijitalleştirmesi ve sektöre bu kapsamda ivme kazandırılması planlanmaktadır.

İzmir Ekonomi Üniversitesi uzaktan eğitime geçişle birlikte, öğretim faaliyetlerinin yanında kamuya açık çok sayıda çevrimiçi etkinlik düzenlemeye başlamıştır. Bu etkinliklerin bir kısmı kamuya Covid-19 hakkında bilgi verirken, bir kısmı da salgın nedeniyle değişen koşullar hakkında iş dünyasına yol göstermeyi amaçlamaktadır. Tüm etkinliklerin kaydı Üniversitemizin Youtube kanalında yer almaktadır. Bu etkinlik serilerinden örnekler aşağıda yer almaktadır.

Blackboard üzerinden gerçekleştirilen seminerlerde özellikle iş dünyasına yönelik konular ele alınıyor. Seminerlerin kayıtları daha sonra Üniversitemizin Youtube kanalından da paylaşılıyor. Seminerlerden örnekler:

Spotify üzerinden yayınlanan podcast serisinde İEÜ öğretim elemanları kendi uzmanlık alanları perspektifinden Covid-19 sürecini değerlendiriyor. https://open.spotify.com/show/3VkYGFTR3s3zk2zzx3neBz adresinden tüm bölümleri dinlenebilir.

Salgın döneminde bilinmesi gerekenleri ve yapabileceklerimizi anlatmayı amaçlayan söyleşiler serisi Pandemi Akademi, İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu moderatörlüğünde her Cuma akşamı Youtube’dan canlı yayınlanıyor. Yayında her hafta İEÜ öğretim üyeleri kendi alanlarından pandeminin getirdiklerini değerlendiriyor. Serideki yayınları https://www.youtube.com/izmirekonomiuni adresinden takip edebilirsiniz.

İzmir Ekonomi Üniversitesi teknik altyapısını kullanarak salgına karşı mücadele eden sağlık ekiplerine hızla destek vermek için çalışmıştır.

İEÜ Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Makerlab’de 3 boyutlu yazıcı kullanılarak üretilen 118 adet yüz kalkanı İzmir’deki sağlık birimlerine ulaştırıldı. Yüz kalkanlarının 35’i Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi’ne, 10 adedi Urla Devlet Hastanesi’ne, 13’ü Menderes, Narlıdere ve Göztepe’deki aile sağlığı merkezlerine, 60 adedi de malzemelerin sağlık çalışanlarına iletilmesi için oluşturulan ‘3 Boyutlu Destek’ ekibine ulaştırıldı. https://www.ieu.edu.tr/tr/news/type/read/id/7007

İzmir Ekonomi Üniversitesi Covid-19 salgınının ülkemizde de görülmesinden itibaren toplumun bilgilenmesine ve bu süreçle daha sağlıklı başa çıkmasına yardımcı olacak çalışmalar yürütmektedir.

İEÜ Psikolojik Gelişim ve Danışmanlık Merkezi tarafından hem üniversite camiasına hem de halkımıza destek amacıyla çeşitli baş etme kılavuzları yayınlanmıştır:

Ayrıca bu kılavuzlara paralel olarak, Kurumsal İletişim Direktörlüğü ile birlikte kamuya yönelik haberler yapılmış ve medyada geniş yer bulmuştur. Bu haberlerden bazıları:

Psikolojik Gelişim ve Danışmanlık Merkezi öğrencilere uzaktan psikolojik destek sağlamaktadır. Destek almak isteyen öğrenciler psikolojikgelisim@ieu.edu.tr adresinden eposta yoluyla ulaşabilirler. Ayrıntılı bilgi için: https://pgdm.ieu.edu.tr/tr

İEÜ İletişim Fakültesi, UNICEF ve İzmir Büyükşehir Belediyesi (İBB) iş birliği ile düzenlenen eğitim programı, İBB bünyesinde faaliyet gösteren 25 gönüllünün Koronavirüsle mücadele programlarında çalışırken gereksinim duyacakları yetkinlikleri kazandırmayı amaçlamaktadır. Eğitim programı 7 Mayıs 2020’de başlayacak ve İEÜ Blackboard sistemi üzerinden gerçekleştirilecektir.

İEÜ tarafından düzenli olarak çeşitli online seminer ve söyleşi yayınları gerçekleştirilmektedir. Herkesin katılımına açık düzenlenen bu yayınlar İEÜ Blackboard sistemi ve Youtube üzerinden yayınlanmaktadır. Tüm online etkinlikler İEÜ Youtube kanalından izlenebilir. Bu etkinliklerden örnekler:

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Seminer Serisi kapsamında “Koronavirüs Kaygısı ve Belirsizlik: Peki Nasıl Başa Çıkacağız” başlıklı webinar gerçekleştirilmiştir (Psikoloji Anabilim Dalı, Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Meral Öğütçü): https://www.youtube.com/watch?v=L-he2WWIDD4
  • İletişim Fakültesi Pandemi Akademi Serisi kapsamında “Koronavirüs Sürecinde Çocuklarla Evde Zaman Geçirme” söyleşisi gerçekleştirilmiştir (Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Öğr. Gör. Ezgi Oral) https://www.youtube.com/watch?v=wnR9RAtadnQ

Mütercim Tercümanlık bölümü Tıp Metinleri Çevirisi dersini alan öğrencilerin katılımı ile tıp çalışanlarından gelen Covid-19 konulu metinleri gönüllü olarak çevirmek üzere bir platform oluşturdu. Platform üyeleri son olarak Göğüs Hastalıkları Uzmanları için yazılan bir ortak görüş kitapçığından teşhis ve tedavi bölümünü çevirdi.https://www.ieu.edu.tr/tr/news/type/read/id/7014

İEÜ, İzmir Büyükşehir Belediyesi (İBB) ve UNICEF işbirliğiyle iki akademik dönemdir verilmekte olan “Toplumsal Katılım ve Gönüllülük Dersi” kapsamında gerçekleştirilecek uygulamayla, Covid-19 sebebiyle çalışmalarına zorunlu olarak ara vermiş olan İBB’nin Abla Ağabey Kardeş projesi dijital platforma taşınarak birbirlerinden uzakta kalmış abla, ağabeylerle kardeşler çevrimiçi görüşmelerde bir araya geleceklerdir. İEÜ altyapısı üzerinden gerçekleşecek çevrimiçi buluşmalar Mayıs ayı boyunca sürecektir.

İzmir Ekonomi Üniversitesi 2015-2016 akademik yılında devreye aldığı Akıllı Kampüs sistemi sayesinde, Covid-19 nedeniyle yaşanan uzaktan eğitime geçiş sürecini hızla ve başarılı bir şekilde gerçekleştirmiştir. Türkiye’deki en geniş ölçekli ders kayıt (Lecture capture) ve öğrenme yönetim sistemi (Learning management system) kurulumlarına sahip olan İEÜ salgın sürecinde ve sonrasında da eğitim teknolojilerine yönelik yatırımlarına devam edecektir.

Covid-19 sürecinin ortaya çıkardığı gereksinimler bir yandan da eğitim teknolojilerinin yüksek öğrenime katkısının ve öğretime getireceği yeniliklerin neler olabileceği konusunda bütün dünyada ani bir içgörü arayışı başlatmıştır.

İEÜ, bu konuda dünyadaki tartışma ve gelişmeleri de yakından izleyerek, Yükseköğretim Kurulu’nun göstereceği yol doğrultusunda örgün ve uzaktan öğretimin harmanlanması konusunda geliştirme çalışmalarına devam edecektir.

Sağlık Bakanlığı Covid-19 Portalı
https://covid19bilgi.saglik.gov.tr

Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü
https://hsgm.saglik.gov.tr

Türk Tabipleri Birliği Koronavirüs Covid-19
http://www.ttb.org.tr/kollar/COVID19

TUBİTAK Covid-19 Türkiye web portalı
https://covid19.tubitak.gov.tr

Halk Sağlığı Uzmanları Derneği (HASUDER) Korona Postası
https://korona.hasuder.org.tr

Klinik Mikrobiyoloji Uzmanlık Derneği
https://www.klimudkoronavirus.org

Türk Klinik Mikrobiyoloji ve İnfeksiyon Hastalıklari Derneği Klimik
https://www.klimik.org.tr/koronavirus

Türk Toraks Derneği
https://www.toraks.org.tr/halk/News.aspx?detail=5775

KoronaTube
https://esaglik.site

TUBA Covid-19 Pandemi Değerlendirme Raporu
http://www.tuba.gov.tr/tr/yayinlar/suresiz-yayinlar/raporlar/covid-19-pandemi-degerlendirme-raporu

Dünya Sağlık Örgütü Covid-19 İzleme
https://covid19.who.int

Johns Hopkins University Covid-19 Dashboard
https://coronavirus.jhu.edu/map.html

ECDC Covid-19 Portal
https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19-pandemic

ECDC Situation Update
https://www.ecdc.europa.eu/en/geographical-distribution-2019-ncov-cases

Our World In Data Coronavirus Pandemic Statistics (Oxford University)
https://ourworldindata.org/coronavirus

Covid-19 Primer (Latest Research)
https://covid19primer.com/dashboard

National Institutes of Health Covid-19 Portal
https://www.nih.gov/health-information/coronavirus

ANKOS (Üniversite Kütüphaneleri) Ücretsiz Covid-19 İçerikleri
https://ankos.org.tr/tr/koronoavirus-covid-19-ucretsiz-icerikler

Yükseköğretim Kurumları Dersleri projesi kapsamında Anadolu Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi tarafından uzaktan eğitim için hazırlanan ders içerikleri
https://yokdersleri.yok.gov.tr

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.