YILBAŞI VİTRİNLERİNDE İZMİR EKONOMİLİ MODACILARIN FARKI
İzmir Ekonomi Üniversitesi Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü, yeni yıl öncesi Agora Alışveriş Merkezi'nde bulunan Türkiye'nin önde gelen mağazalarının vitrinlerini süsledi. Yeni yıl konsepti için Ali Erez, Pelle ve Bisse firmalarına özel tasarım yapan öğrenciler, sabahın çok erken saatlerinde mağazaların vitrinlerini yeniledi. Vitrinlerin ışıltısını öne çıkaran öğrenciler, tasarımlarıyla vatandaşlara alışverişlerinde farklı seçenekler sundu.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Moda ve Tekstil Tasarımı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Elvan Özkavruk Adanır, Moda İşletmeciliği Opsiyon Programı 4. sınıf öğrencilerinin sektörle gerçekleştirdikleri işbirlikleri doğrultusunda deneyim kazandıklarına dikkat çekti. Tasarımın tek başına ses getirmediğini aynı zamanda uzmanlar tarafından mağaza düzenlemelerinin yapılması gerektiğini ifade eden Prof. Dr. Özkavruk Adanır, "Bölüm öğrencilerimiz ikincisi sınıfı bitirdikten sonra moda tasarımı veya moda işletme opsiyonlarından birini seçiyor. Moda işletme bölümü son yıllarda oldukça fazla rağbet gören opsiyonlarımızdan bir tanesi oldu. Öğrencilerimiz özellikle sektörle iç içe ortak çalışmalar yürütüyorlar. İzmir'in önde gelen mağazalarından biri olan Ali Erez ile de yaklaşık bir yıldır ortak projeler yürütüyoruz. Bu şekilde öğrencilerimiz hem deneyim kazanıyorlar hem de sektörle ortak proje yürütme imkânı elde ediyor” dedi.
'Önemli bir deneyim'
Agora Alışveriş Merkezi'nde mağazaları bulunan Ali Erez, Pelle ve Bisse'nin yeni yıl konseptli vitrin tasarımlarını İEÜ Moda İşletmeciliği Opsiyon Programı 4. sınıf öğrencileri Ceren Kurt, Ege Kök, Hazal Yılı ve Nurinisa Çizmeci yaptı. Vitrin çalışmasında yer alan İzmir Ekonomi Üniversitesi Moda ve Tekstil Tasarımı Moda İşletme Opsiyonu 4. Sınıf Öğrencisi Ceren Kurt, mağazalarda ışığın, renklerin tasarımla bütünleşmesi gerektiğini belirterek, "Ali Erez Markası'nın müşteri kitlesine uygun yılbaşı akşamını anlatan bir vitrin tasarladık. Onlara uygun renk tonlarını belirleyerek çalışmalarımıza başladık. Müşterilerin alışverişin keyfine varabilmesi için özel bir tasarım yaptık" diye konuştu.
Çalışmada yer alan bir diğer öğrenci Ege Kök de, çalışmanın kendilerine deneyim kazandırdığına vurgu yaparken, öğrencilerden Nurnisa Çizmeci, "Vitrin bir markanın müşteriye en kolay ulaşabileceği yerdir. 4. sınıf öğrencileri olarak deneyim kazanıyoruz. Vitrin düzenlemesi ülkemizde çok eksik bir alan, İzmir Ekonomi Üniversitesi bu alanda uzmanlaşmamızı sağlıyor. Sektörle işbirliği yaparak da müşteriye nasıl ulaşacağımızı anlıyoruz" dedi.