İZMİR’DEN KYOTO EĞİTİM AĞI
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 9 Nobel Ödülü Sahibi Kyoto Üniversitesi’nin yüksek lisans seviyesinde Türkiye’deki tek partneri oldu. İEÜ yüksek lisans öğrencileri, Kyoto Üniversitesi Yönetim Bilimleri Enstitüsü’nde eğitimlerine bir dönem boyunca devam edebilecek. Kyoto Üniversitesi yüksek lisans öğrencileri de eğitimlerinin bir yarıyılını İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde sürdürebilecek. Bunun yanı sıra her iki üniversitenin akademisyenleri de değişimle öğrencilere eğitim verebilecek.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Oğuz Esen, üniversitenin girişimci gençler yetiştirirken dünyanın farklı ülkelerindeki önde gelen akademik kurumlarıyla da işbirlikleri oluşturduklarını söyledi. Öğrencilerin lisans eğitiminin ardından lisansüstü eğitimde öncü ve yenilikçi bir eğitim alması için çalışmalar yaptıklarını kaydeden Prof. Dr. Esen, “Üniversite olarak uluslararası alandaki birlikteliklerimize bir yenisini daha ekledik. Dünyanın saygın üniversitelerinden Japonya’nın 9 Nobel ödülü sahibi Kyoto Üniversitesi ile yüksek lisans düzeyinde öğrenci ve akademisyen değişim protokolünü imzaladık. Geçtiğimiz yıl üniversitemiz İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Deniz Atik, Kyoto Üniversitesi’nde pazarlama dersleri verdi. İlk adımlarını o dönem attığımız işbirliğimizde öğrencilerimiz de yarı dönemlerini Japonya’da eğitim alarak geçirebilecek” dedi.
’Öğrencilerimizi, 21. Yüzyıl Vatandaşlığına Hazırlıyoruz’
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin eğitim ve araştırma faaliyetlerini giderek artan bir biçimde uluslararası bir çevrede gerçekleştirdiğine dikkat çeken Rektör Prof. Dr. Esen, şunları aktardı:
“Bir yandan daha fazla yabancı öğrenci ve öğretim elemanı üniversitemize gelmekte, diğer yandan öğrenci ve öğretim üyelerimiz daha fazla dünya ile bütünleşmektedir. Bu konuda gösterdiğimiz çabaların sonucu olarak kampüsümüz giderek daha kozmopolit hale gelmiştir. Beş kıtadan, 62 farklı ülkeden gelen uluslararası öğrencilerimiz kampüs yaşantımızın zenginleşmesine katkıda bulunmaktadır. Çok boyutlu, çok kültürlü öğrenme ortamları yaratma konusundaki tüm girişimlerimiz, öğrencilerimizi 21. yüzyıl vatandaşlığına hazırlamaktadır.”