İZMİR ‘KİMLİK’ KAZANACAK
İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü tarafından gerçekleştirilen Domus Academy Görsel Marka Tasarımı Bölüm Başkanı Stefano Cardini’nin yönetiminde yapılacak çalıştayda, İzmir’in görsel kimliği tartışılacak. İEÜ Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi D Blok’ta 26 Kasım’da, saat 10.00’da başlayacak etkinlik kapsamında, tasarımcılar da İzmir’i tartışacak. Çalıştay, 28 Kasım’da son bulacak.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Zeynep Arda, çalıştayın İzmir’i ve kentin görsel kimliğini yakından ilgilendiren bir konuya odaklandığını belirterek, “İzmir, EXPO 2015’e ev sahipliği yapmak için yarışan şehirlerden birisi olarak yarışmayı Milano’dan sonra ikinci sırada tamamlamıştır. Ancak bu durum tasarımcıların, İzmir’in görsel kimliği üzerine fikir yürütmelerine engel değildir. İzmir EXPO 2015’e ev sahipliği yapamayacaktır ancak EXPO’ya ev sahipliği yapmak bu yarışmada yer alan kentler için bir araç mı yoksa amaç mıdır? İlk bakışta olumsuz gibi görünen bu tablo, görsel iletişim tasarımı araçları açısından yeniden ele alındığında kent için pozitif bir kazanıma dönüşebilir mi? İzmir’in kentsel markalaşma süreci ve görsel kimliği üzerine geliştirilebilecek yeni fikirler kentin uluslararası arenada tanınırlığına pozitif olarak nasıl yön verebilir, sorularına yanıt arayacağız” dedi.
Kentlerin uluslararası arenada tanınırlık kazanması için markalaşma ve kimlik çalışmalarının önem kazandığını kaydeden Arda, “Çalıştay süresince, İzmir’in gelenek ve ritüellerinden beslenen, hedef kitlesi belirlenmiş yeni bir ziyaretçi senaryosu oluşturması, bu senaryoyu baz alarak bir mobil uygulama tasarımlarının yapılması amaçlanmaktadır. Bu yapılanmada poster ve broşür çalışması yapılacak” diye konuştu.